- Regizor: Robert Eggers
- Actori: Anya Taylor-Joy, Ralph Ineson, Kate Dickie, Harvey Scrimshaw, Julian Richings, Sarah Stephens, Bathsheba Garnett
- Gen: Horror, Thriller
- Premii: ddua premii, trei nominalizari
- Tara: SUA
- Durata: 90 minute
Cu puternice influente (de ambienta) care amintesc de paranoia care guverna vanatoarea de vrajitoare din filmul lui Nicholas Hytner – ”The Crucible”, „The Witch” sperie.Mai degraba se apropie de necrutatorul „Dupa Dealuri (dir. Cristi Mungiu) cu ecouri esentiale pentru surprinderea delirului vecin cu frenezia si fanatismul religios. „The Witch” poate parea un pariu riscant, in vremuri cand rareori se indrazneste sa se readuca pe ecrane teme medievale despre vrajitorie, care sa nu implice acte de eroism sau aventuri. Dimensiunile biblice capata aici o tenta fanatica, hiperbolizata, care arunca personajele intr-un ambient rece, gri, apasator si nesigur.
Ingradirea personajelor intr-un mediu izolat, pe seama caruia poti pune pornirile paranoice, reprezinta un ingredient visceral in gradarea povestii. Inca de la inceput ni se livreaza un mediu ofertant: un discurs cu patos, rostit de vocea grava a lui Ralph Ineson, care alege sa isi abandoneze pamanturile plecand imediat cu familia. De altfel o imagine arhetipala a unei familii subjugata de credinta extrema care insista pe motivul pacatului, transmis cu teama copiilor care se roaga pentru iertare.
„The Witch” prezinta cu putine artificii spaime care aduna euforia nebuniei: o familie cu cinci copii alege sa se rupa de legile lumesti si bisericesti ale comunitatii din care provine si se rupe de lume, atunci cand se instaleaza intr-un teritoriu abandonat, unde isi fac un trai. Dupa izgonire, tind sa fie tot mai radicali cu crezurile transmise pasiv. Si dupa se impletesc in subiect teme ca posedarea si magia neagra. Cea care devine acuzata de vrajitorie este fiica cea mare, ruinata de propriile jocuri si amenintari rostite in aparare. O prabusire a ideii de familie, asa cum facea Kubrick in „The Shinning” (violenta izbucneste la fel).
Film de atmosfera, cu multiple referinte si simboluri la pacatul originar (vezi marul, pofta carnala, pomul). Nu de multe ori, regizorul face capturi ale tinutului adapostit de padure, cand personajele sunt sufocate de rutina. Intr-un exces de abuz de decoruri si idei puritane aliniate perfect intr-un film care sfideaza stereotipurile si alege sa fie static, filmul impresioneaza mai degraba prin lipsa unui sistem care sa ordoneze haosul pornit de foamete si nebunie.
Sumbru si estetic, „The Witch” aduce cosmarul colonial la un nivel de tip fenomen, superstitiile guvernand aproape fiecare scena de dupa intriga. Intr-un peisaj salbatic, regizorul reuseste o performanta demna de aplaudat pentru genul horror. Tehnica de transpunere a povestii intunecata dispune de cinematografie si scor muzical funebru, conduse de acelasi impuls sugestiv al groazei ramane una superba.
Vizionare trailer:
Vezi si...
Leave a reply Cancel
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
2 Comments
Dracula Film Festival – „The Witch” (2015) | Ziarul Profit
[REVIEW] The Forest (2016) - CineAmatorCineAmator