“ Eeverything I did, I did for us!”
- Regizor: Susanne Bier
- Actori: Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Ana Ularu, Sean Harris, Rhys Ifans, Toby Jones, Sam Reid, Blake Ritson, Mark O’Neal, David Dencik
- Gen: Drama
- Premii: niciun premiu, nicio nominalizare
- Tara: SUA
- Durata: 109 minute
Caracterele puternice feminine sunt raritati in filmele recente ale cinematografiei moderne. Despre „Serena” poti face un denunt timid la reinterpretarea postmodernista a mitului promovat in filmele noir privind pozitia unei femei in comunitatile restranse, vazuta aici ca o imblanzitoare (vezi vulturul sau profetul prafuit, cu obedienta oarba). Regizoarea daneza Susanne Bier incearca sa disimuleze eforturile simtitoare din „A Second Chance”, acolo unde relatiile erau supuse unor teste mai solicitante. Cu toate rezervele a reusit ca in fiecare film sa aprinda emotii doar din cateva scene, lucru pe care il bifeaza si in „Serena”, desi nu la intensitatea marca „Brothers”. Debutul surprinde scene forestiere (ivite in multe ocazii), apusuri si un credit de deschidere care este liantul cu finalul. Vanatorul devine vanat, pedeapsa este amanata dar primita intocmai, fiecare afland mai mult sau mai putin ce merita, absurdul strecurandu-se fara a deranja.
Marea criza economica, asociata si numita aici cu prabusirea bursei de actiuni, devine fundalul generator de decizii pentru protagnisti. Pentru o perioada machiata cu fidelitate, „Serena” pare sa nu profite la maxim de scenografii suplimentare pentru zugravirea acelor vremuri. Aspecte vintage si elemente de tip western sunt insa exploatate cu masura. Se insista pe planurile forestiere surprinse in capturi aeriene, cu impact vizual, de atmosfera si impresionante. Sa nu uit de romanca Ana Ularu, cu aspectul ravasit, care se integreaza bine in peisajele salbatice, un plus gandit cum trebuie pentru a face o nota discordanta perfectiunii imaginate in societatea descrisa.
Exista o chimie incontestabila intre Bradley Cooper si Jennifer Lawrence. Cea din urma joaca unele figuri tematoare in partiturile de final. Si daca adaptarea romanului pare sa uite de interesul pentru personaje, cumva cei doi reusesc sa fie in centrul interesului. Trimisi in anul 1929, il cunoastem mai intai pe un magnat al unor afaceri forestiere, care apeleaza la mita pentru a-si pastra si mari averea. Se indragosteste la prima vedere de Serena (Lawrence), o tanara cu un trecut dramatic care nu isi permite acum sa faca greseli si care nu accepta sa fie doar un ornament. Intr-o casnicie ce poate fi usor confundata cu un parteneriat, de altfel si numita astfel, relatia subreda pornita din graba unei impliniri, sufera din cauza unor secrete lasate sa defileze in prezent.
Subploturile dezvoltate cu personajele secundare si episodice sunt lasate de izbeliste, desi sunt momente cand pare ca se insista si pe aceste situatii. Cu nume venite din mai multe medii, distributia pare sa completeze cu convingere o lista calitativa cu interpretari poate prea scurte, dar perfecte. Si Jennifer pare sa se descurce teribil de bine cu jocul sotiei maniacale, suferinde si cinice. Cu o abordare a crimei ce aminteste de peisajele noroioase din „The Killer Inside Me” sau despre nebunia injumatatita din „Bonnie and Clyde” se poate discuta despre „Serena” ca o productie a compromisurilor. Dar ascunse unde trebuie pentru a genera o drama jucata frumoasa, gandita si scrisa pentru personaje ambitioase.
Filmul intra din 24 octombrie in cinematografe si este distribuit de Ro Image.
Rating autor: nota 7.5
Vizionare trailer:
Vezi si...
Leave a reply Cancel
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
2 Comments
Prin blogosfera cinefilă (20 – 26 octombrie 2014) | Recenzii filme si carti
[REVIEW] The Night Manager - cronica primelor episoade - CineAmatorCineAmator