Festivaluri de Film

Olivier Assayas vine in Romania la Les Films de Cannes a Bucarest

Unul dintre cei mai renumiti cineasti francezi, Olivier Assayas, este celebrat la cea de-a saptea editie a Les Films de Cannes a Bucarest (14 – 23 octombrie)

Regizorul se va intalni cu publicul din Romania la premiera noului sau film, Personal Shopper, premiat pentru regie (ex aequo) la Cannes joi, 20 octombrie, de la 20.45, la Sala Auditorium a Muzeului National de Arta al Romaniei (MNAR), si va sustine un masterclass cu intrare libera la Universitatea de Arta Teatrala si Cinematografica „I.L. Caragiale” pe 21 octombrie, de la ora 11.00.

In cadrul unui Focus Olivier Assayas, vor fi proiectate si trei dintre cele mai apreciate filme ale sale: L’Eau froide (1994), thriller-ul high-tech Demonlover (2002) si L’Heure d’ete (2008), cu Juliette Binoche.

French director Olivier Assayas speaks to media about his film Carlos presented at the film and television and video festival Febiofest in Prague Wednesday, March 30, 2011. (CTK Photo/Katerina Sulova)

Festivalul se va deschide pe 14 octombrie cu comedia Toni Erdmann, in prezenta regizoarei Maren Ade, si va avea loc anul acesta la CinemaPRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Taranului si Sala Auditorium a MNAR. Programul este actualizat pe www.filmedefestival.ro, iar biletele sunt puse in vanzare pe Eventbook.ro.

Olivier Assayas (61 de ani) este autorul a peste 15 filme de lungmetraj, proiecte ambitioase si eclectice realizate in trei decenii. Dupa studii literare si de arta, a regizat scurtmetraje, a scris scenarii si a publicat cronici in revista Cahiers du Cinema (1980-1985). Cinefil pasionat, a scris despre filmul de gen si despre Hollywood si a fost unul dintre primii critici europeni care au atras atentia asupra noului cinema asiatic. Debutul sau, Desordre, premiat la Festivalul de la Venetia in 1986, il impune drept o voce importanta a generatiei sale. Ulterior, L’Eau froide (1994) si Irma Vep (1996), prezentate la Cannes, ii aduc notorietate internationala. In competitia de la Cannes au avut premiera si Les Destinees sentimentales (2000), Demonlover (2002), Clean (2004), pentru care Maggie Cheung a castigat Premiul de interpretare feminina, si Sils Maria (2014). Succesul unor filme precum L’Heure d’ete (2008), Carlos (2010), Apres Mai (2012), recompensate cu numeroase premii internationale, il transforma intr-unul dintre cei mai celebrati regizori francezi.

Personal Shopper este un thriller psihologic cu accente supranaturale, pe care The Guardian il descrie drept „inclasabil” si in care Kristen Stewart joaca rolul unei tinere care se ocupa de garderoba unui model, asteptand in tot acest timp ca fratele ei geaman, recent decedat, sa-i dea un semn.

personal-shopper-3
Surprizele Les Films de Cannes a Bucarest pentru cinefili continua. Doua filme de Jim Jarmusch pot fi vazute anul acesta in premiera la Bucuresti, ambele din selectia de la Cannes: Paterson si documentarul Gimme Danger, care va inchide oficial festivalul, pe 23 octombrie. Gimme Danger reface epopeea The Stooges, una dintre cele mai mari formatii rock ale tuturor timpurilor, in care a debutat Iggy Pop si care a pus bazele a ceea ce numim azi punk si rock alternativ. La Cannes, starul rock a luat parte la premiera, alaturi de Jim Jarmusch.
Paterson, proiectat in competitie la Cannes, celebreaza viata cotidiana, cu micile ei victorii si infrangeri si cu poezia ei. Adam Driver joaca rolul unui sofer din Paterson, New Jersey, care duce o viata simpla, de rutina, dar care observa si transforma poezia din micile lucruri si gesturi din jurul sau. Fermecator si emotionant, o oda adusa cotidianului, Paterson a fost primit cu entuziasm de critica internationala, fiind considerat unul dintre cele mai „luminoase” filme ale cineastului american.

paterson_jim-jarmusch

Una dintre cele circa 30 de premiere din festival va fi dedicata unei cauze importante: toate incasarile obtinute la proiectia filmului distins cu Palme d’Or, I, Daniel Blake, de sambata, 15 octombrie, 21.15, de la CinemaPRO, vor fi donate campaniei Auzul e un dar, nu-l ignora! Biletele sunt puse deja in vanzare pe www.eventbook.ro. Campania este o initiativa a Televiziunii Romane si Radio Romania, in parteneriat cu Asociatia Audiologilor din Romania si cu Societatea Romana de Otorinolaringologie Pedriatica si isi propune sa echipeze maternitatile din Romania cu aparatura necesara screening-ului auditiv.

Vezi si...

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.