Horror, Special

[REVIEW] Poltergeist (2015)

poltergeist-677862l„ First things first, your daughter is here and she’s alive. This development was built on a cemetery. This isn’t just a few pissed off spirits we’re dealing with. It’s a poltergeist.”

• Regizor: Gil Kenan
  • Actori:Sam Rockwell, Rosemarie DeWitt, Kennedi Clements, Jared Harris, Kennedi Clements, Kyle Catlett, Jane Adams
  • Gen: Horror, Thriller
  • Premii: niciun premiu, nicio nominalizare
  • Tara: SUA
  • Durata: 93 minute

Cu totii ne amintim de imortalizarea iconica a unei copile care inlemneste in fata ecranului unui televizor, la trimiterea facuta la filmul cult „Poltergeist” din 1982, pentru care au colaborat  Tobe Hooper (regizor) si Steven Spielberg (producator). Franciza avea sa ajunga la trei parti, fiecare cu mai mult sau mai putine ecouri, dar mereu cu acelasi freamt. Gil Kenan se incapataneaza sa faca un reboot/remake al clasicului care teroriza familia Freeling, aducand in plus doar efecte speciale moderne. Schimbarile permise lucreaza de cele mai multe ori in defavoarea subiectilor care mimeaza uneori amuzamentul, cand teroarea ar trebui sa primeze.

Intr-o incercare nedreapta de a aduce generatiei prezente o mostra din ce face special filmele cu poltergeists (strigoi, traducea libera), reimaginarea unui original risca multe. Si de cele mai multe ori se loveste de comparatii. Bifarea elementelor standard cum sunt camarutele ascunse si gasite din greseala, o papusa care pare inofensiva (un clown!) sau electricitatea care iti joaca feste, ajuta totusi aprecierile, desi reduse substantianl. Si ca orice horror care se respecta „Poltergeist” (2015) include in subplot existenta unor persoane calificate sa aiba propriul birou pentru paranormal.

Filmele cu fantome si-au dezvoltat mereu misterul prin faptul ca nu stii ce vaneaza entitatile care terorizeaza. Este interesant sa urmaresti ce a rezervat Kenan pentru prezentele malefice care urmaresc sa captureze si sa acapareze de la micuta Maddy, aici interpretata de Kennedi Clements, cu aceiasi ochi migdalati si nevinovati ce amintesc de copila Heather O’Rourke.

Urmand reteta tipica a unui film cu fantome, scenaristul David Lindsay-Abaire (fabulosul „Inkheart„, „Rabbit Hole, „Rise of the Guardians„, „Oz the Great and Powerful„) se foloseste de o familie aflata in probleme finaciare si care accepta mutarea intr-o locuinta noua, ca un inceput. Doar ca, imediat ce cei cinci membri ocupa camerele, lucruri stranii incep sa se intample, multe ignorate de adulti. Asta pana cand mezina dispare si fortele supranaturale care au rapit-o nu vor sa ii dea drumul.

Din intreaga distributie se remarca, in ciuda prezentei unor actori cu potential, ca Sam Rockwell sau Jared Harris, doar micutul Kyle Catlett. Il cunosc din serialul „The Following”, acolo unde era supus unor psihoze si teste de-a dreptul violente. Felicitari. Mina sa fricoasa castiga mult.

Dintre filmele horror recente remarc si recomand „Insidious„, „It Follows” sau „The Babadook”. Fara a ajunge la complexitatea marca”The Conjuring„, schitata de maestrul James Wan, „Poltergeist” sufera in cele mai multe ocazii de lipsa unor personaje credibile, care par mai degraba preocupate sa amuze si sa se faca placute audientei. Si asta nu e musai un handicap. Doar ca atunci cand genul caruia i te supui ar trebui sa sperie si o face rar si precaut, asta poate impiedica adevaratele intentii sa para naturale.

„ First things first, your daughter is here and she's alive. This development was built on a cemetery. This isn't just a few pissed off spirits we're dealing with. It's a poltergeist.” Regizor: Gil Kenan Actori:Sam Rockwell, Rosemarie DeWitt, Kennedi Clements, Jared Harris, Kennedi Clements, Kyle Catlett, Jane Adams Gen: Horror, Thriller Premii: niciun premiu, nicio nominalizare Tara: SUA Durata: 93 minute Cu totii ne amintim de imortalizarea iconica a unei copile care inlemneste in fata ecranului unui televizor, la trimiterea facuta la filmul cult "Poltergeist" din 1982, pentru care au colaborat  Tobe Hooper (regizor) si Steven Spielberg (producator). Franciza avea sa ajunga la trei parti, fiecare cu mai mult sau mai putine ecouri, dar mereu cu acelasi freamt. Gil Kenan se incapataneaza sa faca un reboot/remake al clasicului care teroriza familia Freeling, aducand in plus doar efecte speciale moderne. Schimbarile permise lucreaza de cele mai multe ori in defavoarea subiectilor care mimeaza uneori amuzamentul, cand teroarea ar trebui sa primeze. Intr-o incercare nedreapta de a aduce generatiei prezente o mostra din ce face special filmele cu poltergeists (strigoi, traducea libera), reimaginarea unui original risca multe. Si de cele mai multe ori se loveste de comparatii. Bifarea elementelor standard cum sunt camarutele ascunse si gasite din greseala, o papusa care pare inofensiva (un clown!) sau electricitatea care iti joaca feste, ajuta totusi aprecierile, desi reduse substantianl. Si ca orice horror care se respecta "Poltergeist" (2015) include in subplot existenta unor persoane calificate sa aiba propriul birou pentru paranormal. Filmele cu fantome si-au dezvoltat mereu misterul prin faptul ca nu stii ce vaneaza entitatile care terorizeaza. Este interesant sa urmaresti ce a rezervat Kenan pentru prezentele malefice care urmaresc sa captureze si sa acapareze de la micuta Maddy, aici interpretata de Kennedi Clements, cu aceiasi ochi migdalati si nevinovati ce amintesc de copila Heather O'Rourke. Urmand reteta tipica a unui film cu fantome, scenaristul David Lindsay-Abaire (fabulosul "Inkheart", "Rabbit Hole, "Rise of the Guardians", "Oz the Great and Powerful") se foloseste de o familie aflata in probleme finaciare si care accepta mutarea intr-o locuinta noua, ca un inceput. Doar ca, imediat ce cei cinci membri ocupa camerele, lucruri stranii incep sa se intample, multe ignorate de adulti. Asta pana cand mezina dispare si fortele supranaturale care au rapit-o nu vor sa ii dea drumul. Din intreaga distributie se remarca, in ciuda prezentei unor actori cu potential, ca Sam Rockwell sau Jared Harris, doar micutul Kyle Catlett. Il cunosc din serialul "The Following", acolo unde era supus unor psihoze si teste de-a dreptul violente. Felicitari. Mina sa fricoasa castiga mult. Dintre filmele horror recente remarc si recomand "Insidious", "It Follows" sau "The Babadook". Fara a ajunge la complexitatea marca"The Conjuring", schitata de maestrul James Wan, "Poltergeist" sufera in cele mai multe ocazii de lipsa unor personaje credibile, care par mai degraba preocupate sa amuze si sa se faca placute audientei. Si asta nu e musai un handicap. Doar ca atunci cand genul caruia i te supui ar trebui sa sperie si o face rar si precaut, asta poate impiedica adevaratele intentii sa para naturale. Vizionare trailer: https://youtu.be/qgbaRdaFuUk
nota - 60%

60%

Nota