Jane Austen. Artista care avea sa defineasca o epoca, simbol al feminitatii si al romanticului unor vremuri care impuneau si nu cereau pareri. Epoca regenta a ajuns incet, dar sigur sa se alature celorlalte perioade care au fost deja absorbite in articolele anterioare. Dupa ce am calatorit prin trei perioade impunatoare care au lasat o amprenta in istoria noastra, a venit randul epocii regente, perioada luata pe nepregatita de exuberanta timpurilor georgiene si de avantul sensibilitatii perioadei victoriene.
Cuvantul de aur: “convenienta”, inscris in arhitectura, arta, literatura, politica si moda. Desi filmele cu subiectul plasat in aceste timpuri portretizeaza in mod normal stilul de viata generos al aristocratilor si al micii nobilime, majoritatea populatiei era constituita din clasa muncitoreasca ce traia in saracie, lucrand la cei bogati pentru a supravietui.
A fost o perioada afectata de razboi, framantata de luptele dintre britanici si francezi, lupte care s-au impus in timp drept Razboaiele Napoleoniene. Filmele care idealizeaza perioada regenta pot fi recunoscute usor ghidandu-ne dupa costumele si rochiile purtatorilor, in general o vestimentatie caracterizata ca un stil elegant.
Atitudinea si manierele oamenilor de atunci erau imbracate in politete si gentilete, existand un protocol pentru fiecare interactiune sociala. Ierarhia sociala a fost esenta tuturor lucrurilor si fiecare isi cunostea locul, indiferent ca ii convenea sau nu. O casatorie bazata pe dragoste era rareori o optiune. Probabil poate de aceea perioada regenta a etalat cateva dintre cele mai bune scrieri romantice valabile astazi.
Al patrulea capitol: epoca regenta (anii 1790-1820)
Locul I: Sense and Sensibility (1995)
Una din primele ecranizari ale romanelor lui Jane Austen dupa o spatialitate temporala de cincizeci de ani, “Sense and Sensibility” incanta prin fidelitatea cu care a recreat atmosfera, gandurile si oamenii acelor vremuri. Filmul a contribuit la o crestere considerabila pentru popularitatea muncii lui Austen si a precedat in anii urmatori multe alte adaptari pentru film si televiziune. Avand drept suport scenariul redactat de insasi Emma Thompson, regizorul Ang Lee a readus in atentia publicului romanul cu acelasi nume din 1811. Cu sapte nominalizari la premiile Oscar, drama romantica reda povestea surorilor Dashwood. In incercarea lor de a-si multumi familia, sunt dispuse la casatorii de convenienta dragostei pura. Lipsite de posibilitatea unei alegeri pentru ca zestrea lor nu mai exista, Elinor (Thompson) si Marianne (Winslet) sunt dispuse la compromisuri. Sau nu? In rolurile petitorilor ii vedem pe Allan Rickman, Hugh Grant si Greg Wise.
Locul al II lea: Bright Star (2009)
Prima actrita care a fost la casting pentru rol a fost chiar Abbie Cornish, asteptand vreme de o luna cofirmarile ca a fost aleasa pentru rolul dorit.„Bright Star” este reconstituirea biografica a ultimilor ani din viata poetului John Keats (Ben Whishaw). Alaturi de Fanny Brawne (Abbie Cornish) acesta traieste o pasionala melodrama desfasurata intr-un decor de epoca. Cu fiecare ocazie ivita, spectatorul asculta versuri recitate din poemele sale (amintesc „Endymion”, “When I Have Fears That I May Cease to Be”, “The Eve of St Agnes”, “Ode to a Nightingale”, “La Belle Dame Sans Merci” si “Bright Star”). Actiunea este localizata intr-un oras londonez reconstruit fidel atmosferei acelor vremuri; scenografia convingatoare a livrat filmul direct in competitia de la Cannes in editia 62.
Locul al III lea: Pride & Prejudice (2005)
“Pride & Prejudice” sau sufocarea sentimentelor intr-o incercare tardiva de a te minti zgomotos. Romanul care mi-a deschis imaginatia pentru colorarea anilor de demult in propriile imagini. Iti multumesc Jane Austen, iti multumesc penel draga si scriituri care v-ati incapatat sa ramaneti prezente! In Anglia sfarsitului de secol XVIII, surorile familiei Bennet – Elizabeth, Lizzie (Keira Knightley), Jane (Rosamund Pike), Lydia (Jena Malone), Mary (Talulah Riley) şi Kitty (Carey Mulligan) se chiunie sa-si gaseasca locul in societatea care grabesc tinerele fete sa-si intemeieze propria familie. Intr-o comunitate unde alegerile sunt privite ca o nedreptate, Elizabeth vrea sa cunoasca termenii casniciei intr-un spectru mai larg. Casatoria poate si trebuie sa functioneze prin iubire. Celibatarul Dl. Bingley (Simon Woods), recent mutat in apropiere trezeste interesul familiei Bennet si antipatia lui Elizabeth. Dar aroganta poate ascunde sentimente de iubire? Un roman de suflet drag mie, primeste o ecranizare dulce, recompensata cu nominalizari la Globul de Aur si la Oscar. Finalul inregistrat pentru audienta americana a fost desemnat drept unul dintre cele mai frumoase deznodaminte din toate timpurile.
Locul al IV lea: Becoming Jane (2007)
Un portret biografic sensibil si convingator al artistei Jane Austen si idila sa cu un tanar irlandez. “Becoming Jane” este o productie britanica regizata de Julian Jarrold si ii are in rolurile principale pe Anne Hathaway si James McAvoy. Filmul este bazat pe cartea cu acelasi nume al carei autor Jon Hunter Spence, a fost angajat pentru turnarea filmului in calitate de consultant istoric. Pasim astfel pe urmele tinerei Jane inca de la inceputurile de scriitoare. Parintii sai doresc ca aceasta sa aleaga un tanar bogat, intocmai cerintelor societatii. Jane crede in schimb in dragoste adevarata si se convinge de asta cand il cunoaste pe tanarul Tom Lefroy. Probabil ca daca nu l-ar fi intalnit nu am mai fi putut-o cunoaste pe doamna eminenta a literaturii, influentata de evinementele descrise prin modelarea unei alte vieti, prin schitarea unor opere nemuritoare.
Locul al V lea: Lost in Austen (2008)
Cum ar fi daca ai putea ajunge in lumea imaginata de Jane Austen, straina care a impulsionat elanul romantic si fascinant al multor ganditoare moderne? Amanda este o astfel de tanara. Traieste in Londra zilelor noastre si devoreaza indragostita paginile descrise de autoare. Viseaza la dragostea din acele vremuri, la cavalerii care iubeau si curtau altfel. Intr-una din serile de lectura, revine la romanul sau preferat “Mandrie si Prejudecata” si ajunge sa stea fata in fata cu insasi Elizabeth Bennet, protagonista principala. O usa a apartamentului Amandei este legatura dintre cele doua lumi. Ramasa captiva in universul familei Bennet, Amanda incearca sa indrepte cumva lucrurile sau mai degraba sa nu influenteze foarte mult evolutia protagonistilor preferati. Structurata in patru parti, productia a fost gandita ca o adaptare fantastica si urmeaza doar partial plotul romanului de inspiratie. Un roman finctional „Still Lost in Austen” reia povestea acolo de unde filmul a inchis-o.
Locul al VI lea: Les Misérables (1998)
Cu promisiunea unui musical de Oscar care va avea lansarea in 2013, romanul “Mizerabilii” al lui Victor Hugo are deja multiple adapatari cinematografice. Preferata mea de pana acum ramane versiunea din 1998 unde in rolul unui om care-si cere izbavirea, Jean Valjean, il privim pe Liam Neeson. Geoffrey Rush este inspectorul persecutor Javert, Uma Thurman este Fantine si Claire Danes, fiica acesteia, Cosette. Filmarile au fost asigurate de scenografia idilica de secol XIX a orasului Praga. O diferenta majora intre carte si film: Valjean nu-i marturiseste nicicand trecutul ei lui Cosette.
Locul al VII lea: Emma (1996)
In Anglia rurala a anului 1800 Emma Woodhouse isi testeaza capacitatile de Cupidon. O tanara rebela, atat cat ii permite societatea, intervine in relatiile celor cunoscuti si ajunge sa uneasca femei si barbati care nu se potrivesc. In ciuda interesului sau pentru dragoste, Emma (Gwyneth Paltrow) ignora propriile sentimente si nu se uita la oamenii de langa ea, mai exact la ce simte Mr. Knightly pentru ea. Ecranizarea romanului semnat de aceesi Jane Austen, ii are in alte roluri pe Alan Cumming, Toni Collette, Ewan McGregor si Jeremy Northam. Desi si-a propus sa ramane cat mai apropiat de firul cartii, filmul revitalizeaza legatura dintre domnul Knightly si domnisoara Emma, povestea devenind mai degraba o comedie romantica.
Locul al VIII lea: Persuasion (2007)
Publicat in 1818, romanul clasic al distinesi Austen a intrat si acesta in atentia producatorilor. Regizat de Adrian Shergold, filmul ii are in rolurile protagonsitilor indragostiti pe Sally Hawkins si Rupert Penry-Jones. Capitanul de nava Wentworth a fost refuzat in urma cu opt ani ca pretendent al lui Anne, fiica unui baron instarit, in ciuda dragostei sincere si reciproce. Revenind pe pamanturile natale, tanarul candva sarac isi poate permite acum o resedinta luxoasa. Cei doi indragostiti se reintalnesc, dar niciunul nu adminte ca inca nutreste sentimente pentru celalalt.
Locul al IX lea: Miss Austen’s Regrets (2008)
In ultimii ani din viata sa, aproape de varsta de 40 de ani, romanciera Jane Austen incearca sa-si ajute nepoata sa-si gaseasca un sot. Declaratia de regret o vizeaza pe protagonista principala care da si titlul filmului. Alegerile care candva pareau a fi corecte, acum sunt privite ca greseli. Cand cauti sa implinesti perfectiunea, oare uiti sa te bucuri de lucrurile marunte care pot aduce exaltare sufleteasca cu mult mai mare decat idealul propus? Desi a acceptat cererea in casatorie a lui Harris Bigg-Wither, aceasta s-a razgandit si nu si-a intemeiat nicicand o familie. Singuratatea doare de cele mai multe ori. Romanele sale i-au fost publicate in timpul vietii fara a-i purta semnatura de autor, identitatea celei numite ‘By a Lady’ (de o doamna) fiind dezvaluita de fratele sau post-mortem.
Locul al X lea: Count of Monte Cristo (2002)
In 2006 Argentina reinventa mitul contelui de Monte Cristo prin producerea unui serial foarte bine primit de pulic si critica. S-a faurit atunci o versiune moderna a personajelor si legendei scrierii lui Alexandre Dumas. Totusi in 2002, “Count of Monte Cristo” devenea a zecea adaptare a romanului. In regia lui Kevin Reynolds, filmul spune povestea clasica a lui Edmond Dantes (rol refuzat de Arnold Schwarzenegger), un marinar care este acuzat pe nedrept de tradare, crima fiindu-i inscentata de catre cel mai bun prieten Fernand (Guy Pearce). Incarcerat timp de 13 ani pe insula Chateau d’If care adaposteste o inchisoare inumana, Edmond (Jim Caviezel) reuseste sa evadeze. Complotand un plan de razbunare, acesta este instruit de un batran in tainele matematicii, filosofiei si nu numai, batranul informandul si de existenta unei comori in cautarea careia pleaca. In spatele poftei de razbunare sta ascunsa si o poveste de dragoste foarte bine montata. Un secret de culise: romanul “The Count of Monte Cristo” a fost una din cartile favorie ale lui Mark Twain, acesta facand o oprire chiar la inchisoarea Chateau D’if in timpul turneului sau prin Europa.
Locul al XI lea: Mansfield Park (1999)
“ Mansfield Park ” este un film romantic cu note de comedie si drama, inspirat partial de romanul scris de aceeasi eminenta a cartilor clasice, Jane Austen. Scrisa si regizata de Patricia Rozema, pelicula difera in multe aspecte fata de roman (se insereaza in film elemente din viata lui Jane Austen sau probleme ca sclavia). Personajul principal este Fanny, o copila care la vârsta de 10 ani, ajunge sa locuiasca la Mansfield Park cu matusa sa. Conditia sa umila este amintita mereu, insa inteligenta si personalitatea ei il cuceresc pe Edmund, fiul cel mai mic al unchiului Sir Thomas. Peste ani, Fanny devine o femeie atragatoare si culta care trezeste interesul lui Henry Crawford, stapanul domeniului apropiat. Este mai puternica dragostea adevarata sau ironia rautacioasa impletita cu un orgoliu nemasurat? Pentru o mai buna relatare, rog a se consuma cu precautie ecranizarea din 2007.
Locul al XII lea: Northanger Abbey (2007)
“Northanger Abbey” este adaptarea pentru televiziune a romanului scris de aceeasi autoare – Jane Austen, un film incarcat in drama si mister. Felicity Jones devine Catherine Morland si J. J. Feild devine Henry Tilney, jumatatea sa in idila romantica. Firul narativ o urmareste pe Catherine fiica unui preot de la tara, o visatoare care asteapta un tanar in viata sa pentru a trai o povestea asemanatoare cu cea din cartile citite. In timpul unei escapade la Bath, il cunoaste pe Henry Tilney de care se îndrăgosteşte la prima vedere. Tatal acestuia o place, insa imediat ce afla originile sale saracacioase ii interzice fiului sau sa o mai vada.
Locul al XIII lea: War and Peace (2007)
Capodopera literara a lui Lev Tolstoi a primit in 2007 ultima adaptare pentru ecran. Desi ecranizarea din 1956 cu Audrey Hepburn, Henry Fonda si Mel Ferrer merita laurii reusitei, am ales sa va prezint o varianta mai putin cunoscuta, cea din 2007. “War and Peace” relateaza istoria a cinci familii aristocrate din Rusia in timpul regimului napoleonian. Privim fara voia noastra fata nevazuta a razboului, a dezumanizarii in lupte care schimba destine si oameni. O coproductie Rusia-Franta-Italia-Germania, miniseria regizata de Robert Dornhelm reuneste actori de diferite nationalitati.
Locul al XIV lea: Middlemarch (1994)
Ecranizarea romanului omonim din 1971 al lui George Eliot, „Middlemarch” este un proiect TV din 1994 divizat in sapte episoade. In rolurile principale ii urmarim evoluand pe Juliet Aubrey, Rufus Sewell, Douglas Hodge si Patrick Malahide. In timpul revolutiei industriale cunoasteam in orasul fictiv Middlemarch, fobiile, iubirile si vietile locuitorilor. Plotul filmului se concentreaza asupra naivei Dorothea Brooke in incercarea sa de a-l castiga pe Edward Casaubon, de doua ori mai varstnic decat ea. Involuntar va da startul unui intreg lant de evenimente ce scapa de sub control si schimba fata comunitatii pentru totdeauna. Alte centre de interes: lupta pentru putere, faima medicala, impacari si despartiri.
Locul al XV lea: Impromptu (1991)
“We shall all be in our graves soon enough, but Chopin is eternal.” Adevarat: inteligenta muzicalitatii sale i-a asigurat lui Chopin nemurirea in randul omenirii, numele sau primind asocieri cu talentul si frumusetea. Pianistul francez Frédéric Chopin (Hugh Grant) a fost atras de o scriitoare. In anii 1830, Aurore isi publica cartile sub pseudonimul George Sand (Judy Davis). Admiratia pentru cartile sale trece granitele si atinge cei mai importanti oameni ai culturii acelor timpuri: Balzac, Sainte Beuve, Eugene Delacroix, Alfred DeMusset (Mandy Patinkin), Franz Liszt. Indragostita de muzica celebrului compozitor inca dinainte de a-l intalni, Aurore ii face prima avansuri lui Chopin. Povestea lor se va intinde pe opt ani de zile, cand intr-un final un scandal curma idila lor.
Locul al XVI lea: Immortal Beloved (1994)
O alta leganda, un alt spirit nemuritor: Ludwig van Beethoven. Viata si moartea sa sunt puse in imagini in drama “Immortal Beloved”. Am cunoscut multe aspecte ale carierei sale muzicale pentru care a ramas cunoscut de-a lungul timpului, dar compozitorul nu a lasat nicicand sa se intrevada sclipiri din viata sa personala. Acesta a scris candva o scrisoare-testament de dragoste pentru o necunoscuta. Acela isi marturisea acolo dorinta de a-si lasa bunurile mostenire unei “iubiri nemuritoare”. Filmul incearca sa afle identitatea celei iubite. Daca initial rolul ii fusese distribuit lui Anthony Hopkins, interpretarea lui Ludwig van Beethoven a cazut in sarcina lui Gary Oldman (in acelasi an performeaza in “Léon: The Professional”,un personaj obsedat de Beethoven).
Locul al XVII lea: St. Ives (1998)
In anul 1813 luptatorul neinfricat, dar afemeiat, Jacques St. Ives, capitan de husari in armata lui Napoleon, este luat prizonier şi trimis intr-o inchisoare scotiana. Comandantul temnitei, maiorul Chevening, il momeste cu un trai mai usor in inchisoare daca il ajuta sa o cucereasca pe Flora, cea pe care o place. Lucrurile nu se intampla asa cum sunt planuite astfel ca Flora incepe sa aiba sentimente pentru Jacques. In rolurile principale ii privim pe Miranda Richardson, Anna Friel, Richard E Grant si Jean-Marc Barr. Un dialog scurt, dar elocvent pentru film:
„- Francois: Beauty is only skin deep.
– Jacques St. Ives: That’s it. Our friendship is over. I cannot love a man who loves a cliche. „
Locul al XVIII lea: Vanity Fair (2004)
Becky Sharp (Witherspoon) a crescut intr-un mediu saracacios in Londra. In ciuda originilor sale modeste, alege sa ignore destinul ales pentru ea si urca pe scara sociala, alaturi de cea mai buna prienena a sa, Amelia. Filmul este o versiune noua a romanului semnat de William Makepeace Thackeray, subiectul multor alte proiecte pentru televiziune si adaptari cinematografice. Turnat in 55 de zile, filmul a fost nominalizat la premiile „Golden Lion” n 2004.
Data viitore ne plimbam pasii si imaginatia prin epoca georgiana…
Vezi si...
Leave a reply Cancel
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
CineAmator pe Facebook
Comentarii recente
- Georgeta la Piese ale romantismului uitate in filmele de epoca (prima parte): Epoca post-edwardiana
- MihaI la Seriale cu doctori: 15+ drame cu medici care iau pulsul tragediilor
- Evelina la Ecouri din trecut: 35 de Miniserii de Epoca
- Evelina la Ecouri din trecut: 30 de Seriale de Epoca
- Elena la Filme de epoca pentru craciun
23 Comments
Torrente 4: Lethal Crisis « Silence's Blog
Un “Străin” în lumea lui “1984″ – Camus şi Orwell faţă în faţă « bibliodevafiliala3
Locul X: Count On Revenge ! 😀
„Before you embark on a journey of revenge, dig two graves.”; iti recomand serialul Revenge. bine, nu cred ca e genul tau :))) oricum, revenind la subiect, filmul este bun, dar cartea este splendida
Un articol foarte amplu, foarte bun, foarte bine realizat. Am doar o singură observație și asta este mai mult în legătură cu ecranizarea comparativ cu cartea / Contele de Monte-Cristo a filmului din 2002. Este un film cuceritor, dar nu este departe de a ecraniza fidel povestea lui Dumas. Chiar și finalul plin de speranță și iubire față de Mercedes este ceva ce Dumas nu cred că ar fi gândit. La urma urmei Contele, după ce reușește să se răzbune începe o nouă viață, alături de tânăra sa iubită, Am constatat că n-am văzut ecranizarea de la Middlemarch, St. Yves și Impromtu o să le caut și o să le văd neapărat. Mulțumesc,
Iti multumesc Roxana. Esti draguta ca intotdeauna. Nu stiu daca merit aprecierile tale, dar le primesc cu mare placere. Stiu ca de fiecare data e loc de mai bine, dar atat timp cat plac articolele, eu voi continua. Sigur, parerile despre filme sunt pur subiective. Stiu ca nu a realizat cu multa clasa reconstituirea povestii din carte, dar am simtit cel mai aproape personajele. Poate pentru ca am primit un alt final decat cel oferit in carte. Bine, domnul Dumas a vrut sa faca altceva cu personajele, lucru la care filmul a esuat. Il primesc ca atare. Da, te rog sa vezi si filmele pe care inca nu le-ai vazut. Sa nu uiti sa recuperezi si din urma :P. Multumesc pentru comentariu si multa bafta, draga mea!
Of, ce de amintiri..frumoase!:) Un articol superb, mi-a deschis pofta de a reciti anumite carti si a viziona cateva din filmele mentionate de tine pe care inca nu le-am vazut. Multumesc!
iti multumesc:) asta si mi-am propus sa fac: sa dezgrop cat mai multe amintiri si sa aduc in fata voastra, interesul pentru filmele de epoca. se pare ca a functionat:)
Piese ale romantismului uitate in filmele de epoca (partea a V a) « AnzhelaMovies
Fragmente de literatura in cinematografie: Leapsa cinefila « AnzhelaMovies
Ravase si filme: selectie de scrisori cinefile | AnzhelaMovies
Am dat recent peste blogul tau si il citesc pe nerasuflate. Ai un talent frumos, care se imbina perfect cu pasiunea ta pentru filme. Felicitarile mele pentru articole! Si la cat mai multe!
O mica observatie. Mai sus la Pride and Prejudice, scrie „Celibatarul Dl. Bingley (Simon Woods), recent mutat in apropiere trezeste interesul familiei Bennet si antipatia lui Elizabeth. Dar aroganta poate ascunde sentimente de iubire?”, de unde se subintelege incorect ca Bingley va urma sa fie alesul lui Elizabeth. Mai mult decat atat, ea nu il percepe ca fiind antipatic, avand in vedere interesul acesteia si a tuturor de a o casatori pe Jane cu el… Asa ca nu pot sa ma gandesc decat ca te refereai la dragul meu Mr. Darcy 😀
Aless, iti multumesc tare, tare mult pentru aprecierile trimise si pentru popasul pe care l-ai facut pe bloguletul meu, Nimic nu ma incanta mai mult cand primesc din partea cititorilor, aprecieri sincere si neasteptate si mai ales confirmarea ca in articole se simte putin din pasiunea care ma anima sa le redactez. Am multe idei aglomerate in capsorul meu, dar ma rog doar ca timpul sa tina cu mine.
Da, intr-adevar, am strecurat o greseala. Probabil din neatentie sau din graba. Am citit romanul si nici macar Colin Firth nu mi-l portretizeaza pe Darcy cum mi-l imaginez eu, dar este cel mai aproape.Cu Bingley e alta poveste…. Nu mi-a placut de el nici in carte, nici in film :)) Unde e Darcy al meu ?:P
Nu stiu daca sunt subiectiva sau nu, dar pot spune ca Matthew Macfadyen este Mr. Darcy pe care l-am visat in pauza din lectura, filmul doar mi-a intarit curiozitatea. Are o figura destul de neinzestrata fizic, dar felul in care a intrat in pielea personajului mi-a dat peste cap preferintele in materie de barbati. (Lucru care mi s-a intamplat foarte recent si cu Mads Mikkelsen, hihihi :D)
Subiectivitatea mea consta in faptul ca filmul acesta a fost cel care mi-a largit orizontul in materie de filme de epoca si in acelasi timp, filmul care m-a facut sa citesc carti din acele vremuri. L-am iubit, adorat, am fost indragostita profund de fiecare personaj in parte. Timp de multi ani, a fost o adevarata fascinatie sa il privesc si reprivesc, acum asteptarile cinematografice mi-au crescut si la ultima revedere, am preferat sa ii spun Adio si sa mi-l amintesc ca fiind pragul peste care am trecut spre cunoasterea istoriei.
Asa ca, inteleg intr-un fel dezamagirea ta, pentru ca si eu am resimtit-o cu alte carti ecranizate, dar eu l-am gasit pe Darcy in Matthew. Poate la urmatoarea ecranizare o sa-l descoperi si tu, asa cum apare in capsorul ala plin de imaginatie! 😀
am vazut multe filme dar abia astept sa le vad si pe celelalte , o treaba super buna felicitari !!!
si eu care credeam ca nu sunt foarte multe persoane care sa iubeasca filmele de epoca:) sper sa fi vazut toate cele noua capitole:)
Unde pot vedea,titrat, Minna von barnhelm ?
buna! imi pare rau, dar nu te pot ajuta in aceasta privinta. eu doar comentez si recomand filme, dar nu pot veni cu sugestii privind procurarea vreunui filmului, din nicio sura. iti doresc succes si la cat mai multe filme!
Repere in cinematografie si literatura: Jane Austen | AnzhelaMovies
Ecranizarile occidentale dupa Razboi si pace raman totusi simple adaptari, actorii buni distribuiti in film par ca se imbraca in spatele scenei ,la recuzita. Ramane capodopera lui Serghei Bondarciuc realizata in anul 1967, cistigatoarea Globului de aur in anul l969, dupa filmari care au durat 7 ani. Ramane de neegalat fie doar prin multimea figurantilor (la o scena de batalie au fost 120.000 de soldati) sau a bugetului de cca. 700.000 $ actualizat in zilele noastre .La festivitatea de deschidere a Jocurilor olimpice de iarna Soci -2014 a fost o alegorie prezentata de baletul rus despre drama armatei lui Napoleon care a invadat Rusia( si altii ), avind ca inspiratie romanul lui Lev Tolstoi. Si asta este epoca si inca ce epoca .
Ravase si filme: selectie de scrisori cinefile | CineAmator
Filme, Seriale, Miniserii, Biografii si Recomandari speciale de Epoca | CineAmator
[REVIEW] "In the Heart of the Sea" (2015) - CineAmatorCineAmator