filme si seriale de epoca

Piese ale romantismului uitate in filmele de epoca (partea a III a): Epoca victoriana

Epoca victoriana… oare e corect sa-mi placa atat de mult trecutul? Nu stiu daca problema este pusa pe seama corectitudinii, cat imi ingreunez eu simturile cu regrete de a nu fi trait acele vremuri. Pana aflu alinare, cu mare bucurie astazi aduc in atentia voastra o alta perioada de mare glorie, oglindita cu fast in multe productii care au reconstituit anii de sub conducerea reginei Victoria . Este o perioada infatisata incontestabil in cinematografie, in atat de multe compozitii, incat mi-a fost teribil de greu sa ma opresc doar la cateva. Pana la urma am ales cu aceeași subiectivitate nemarginita, acele filme dragi prin povestile lor, aproape de mine prin oamenii care le-au inspirat. Pana acum v-am oferit bilete catre epoca edwardiana si cea post-edwardiana, pentru ca acum sa va port direct in era victoriana, o perioada care primeste o aura gotica si pasionala, o estetica curajoasa, ancorata in realitate. Sunt timpuri definite prin pace, prosperitate, sensibilitate rafinata si un simt increzator in natiune. Din punct de vedere cultural s-a sesizat o tranzitie de la rationalismul spre romantism si misticism in ceea ce priveste religia, valorile sociale si arta. Poate fi considerata de asemenea inceputul vremurilor moderne pentru ca era victoriana inseamna progrese stiintifice extraordinare si idei revolutionare. O epoca a diversitatii, o epoca ce inseamna complexitate. Pe scurt, noi asociem acele timpuri cu “pudicitate” si “represiune”… Pregatiti sa dezgropam o alta capsula a timpului?

Al treilea capitol: epoca victoriana (anii 1837-1901)

  • Locul I: Gone With the Wind (1939)

Calatorim “Pe aripile vantului”… Simtiti dragostea si schimbarile care bat la usa ? Scarlett este pionierul care deschide aceea usa si primeste puterea de a infrunta saracia, razboiul si ororile lui si gaseste intelepciunea de a se schimba. O rasfatata primeste lectii intr-un film clasic ce analizeaza o poveste de dragoste turbulenta in America de Sud din timpul Razboiului Civil. Adaptarea romanului “Gone With the Wind”, aclamat constant, semnat de Margaret Mitchell, ii are in rolurile principale pe Clark Gable, Vivien Leigh (aleasa din peste 1400 de fete aspirante la rol), Leslie Howard, Olivia de Havilland si Hattie McDaniel. Pelicula a devenit prima productie color care a castigat premiul Oscar pentru cel mai bun film, dar si filmul cu cea mai mare durata (aproape patru ore) care adjudeca aceeasi titulatura. Lucru mai putin cunoscut este ca inspiratia titlului cartii a venit de la poemul “Cynara” semnat de Ernest Dowson „I have forgot much Cynara! Gone with the wind…”

  • Locul al II lea: North and South (2004)

O mini serie bazata pe romanul cu acelasi nume al autoarei britanice Elizabeth Gaskell, „North & South” este o drama britanica produsa de  BBC, initial lansata cu premise negative si asteptari scazute pentru serie. Surpriza generata de valul de aprecieri pozitive a luat pe nepregatite postul de televiziune si echipa de productie. Povestea de dragoste o urmareste pe Margaret Hale (Daniela Denby-Ashe) o tanara din Anglia care se muta in nordul tinutului pentru a-l urma pe tatal sau. Familia se lupta sa se adapteze schimbarilor in societatea industriala in care s-au instalat. Aici il cunoaste pe John Thornton (Richard Armitage), proprietarul unei tesatorii a carui familie pune importanta mare diferentelor sociale. Margaret este sfasiata intre datoria pentru familia sa si dragostea pentru cel care ii este interzis.

  • Locul al III lea: Anna Karenina (1935)

In 2013 asteptam o alta ecranizare. Sau ar trebui sa spun ca eu astept, avand in vedere cat de mult imi place trailerul? Sunt sigura ca multi dintre noi stim deja povestea Annei Karenina, daca nu, va spun eu pe scurt despre ce este vorba. Anna Karenina se indragosteste de contele Vronsky in ciuda refuzului sotului sau de a-i acorda divortul, amandoi devenind victime ale repercursiunilor sociale. Regizat de Clarence Brown, versiunea din 1935 ii are in rolurile principale pe Greta Garbo, Fredric March, Basil Rathbone si  Maureen O’Sullivan. Aceasta varianta este cea mai faimoasa si aplaudata adaptarea a romanului semnat de Lev Tosltoi.

Ecranizarea mea preferata a romanului omonim semnat de Charlotte Bronte mi-a ajuns atat de aproape de suflet ca tind sa exagerez cu numarul de vizionari. Nu stiu ce-mi place atat de mult, dar cert este ca atmosfera intunecata, dialogurile patimase care ascund cu mult patos sentimente volburoase, ma tin legata de Jane Eyre a anului 2011. In rolurile principale ii privim in haine de epoca pe Mia Wasikowska si Michael Fassbender. Amandoi sunt prin simplitatea lor, un concept arhaic al cuplului de alta data.

  • Locul al V lea: The Piano (1993)

Jane Campion este prima femeie regizor care castiga prestigiosul Palme d’Or la festivalul de  film de la Cannes. Pe langa recunostinta din Franta, filmul isi incununeaza meritele si cu trei statuete Oscar. Nu cred ca ma va contrazice nimeni cand spun ca “The Piano” este o capodopera a peisajelor, a suferintei si a idilei. Intr-un univers erotic si senzual, fascinatia dintre un barbat (Harvey Keitel) si o femeie (Holly Huner) primeste conotatii deloc neglijabile. In mijlocul secolului nousprezece, in taramul Noii Zeelande, o femeie scotiana, ajunge cu fiica sa (Anna Paquin) intr-un satuc idilic. Nevoita sa se casatoreasca cu un colonel rece, isi gaseste curand alinarea in notele emise de pianul sau in bratele unui localnic care-i impartaseste sentimentele. Sotul sau afla de pasiunea sotiei sale si ii vinde pianul chiar celui pe care ea il iubeste, intervenind involuntar in povestea celor doi. Holly Hunter asigura propriile compozitii la pian, performand singura partiturile (piesa principala este adaptarea unei compozitiei franceze „Bluebeard”, de inspiratie basm)

  • Locul al VI lea: The Prestige (2006)

In era progresului stiintific, doi mari artisti cauta spectaculosul pentru a-si dovedi maretia. Candva buni prieteni, cei doi poarta un duel tacut pe scena, pe masura ce inventivitatea le acapareaza gandurile pentru a ajunge in ultima etapa a unui spectacol de iluzii: prestigiul. In rolurile rivalilor ii privim pe Hugh Jackman si Christian Bale, arbitrul din public fiind Michael Caine. Sam Mendes s-a aratat interesat sa regizeze filmul, dar autorul (Christopher Priest) romanului care a stat la baza filmului l-a cerut insistent pe Christopher Nolan gratie slabicunilor pentru productiile “Following” si “Memento”.

  • Locul al VII lea: Gangs of New York (2002)

“Gangs of New York ” are un palmares de treizeci si sapte de premii si saizeci de nominalizari (zece la Oscar). Este un film cum numai Martin Scorsese stie si poate sa faca (Scorsese a primit atat reprosuri cat si laude pentru acuratetea istorica a evenimentelor prezentate). In secolul al XIX lea legea era facuta de cei mai violenti si mai corupti oameni, indivizi care vandalizau case si existente. Nasterea metropolei de astazi este una mizera, cel putin in viziunea regizorului productiei istorice inspirata de cartea nonfictionala scrisa de Herbert Asbury. Din mijlocul anului 1846, ajungem in 1862. Il urmarim pe Bill „The Butcher” Cutting (Daniel Day-Lewis), un lord al crimelor. Filmul il urmareste pe Amsterdam Vallon (Leonardo di Caprio) in incercarea sa de a se razbuna pe individul exploatator care i-a omorat tatal, acelasi Bill. Atmosfera este aproape perfecta.

  • Locul al VIII lea: The Age of Innocence (1993)

Martin Scorsese din nou, de data asta preluand atributiile unui film mai romantic decat cel dedicat benzilor din New York. Castigator al unui premiu al Academiei de Film, „The Age of Innocencetapeteaza ecranul televizorului cu imaginea aceluiasi oras de la sfarsitul secolului al XIX lea. Societatea burgheza isi apara cu multa determinare adeptii, renegand orice farama care ar fi putut periclita ordinea lor. Un tanar avocat se indragosteste de o femeie separata de sotul sau, inlaturata astfel din societatea care vedea un divort ca o jignire nedorita. Aceasta este chiar verisoara logodnicei sale si il cucereste cu spiritual sau liber…  Actorii principali Daniel Day-Lewis, Michelle Pfeiffer si Winona Ryder au fost primele alegeri ale lui Martin Scorsese pentru rolurile dorite.

  • Locul al IX lea: Tess of D’urbervilles (2008)

Prima adaptare marca BBC a romanului lui Tom Hardy, “Tess of D’urbervilles” a intrat prima oara in atentia mea la un curs de engleza cand primisem un pasaj crucial din carte si trebuia sa fac propria completare. Intrigata sa aflu adevaratul destin al nefericitei, am cautat cartea si am devorat-o. Tess Durbeyfield devine singura speranta a familiei sale saracite de vremurile grele, astfel ca este trimisa la varul sau instarit, Alec D’Urberville cu gandul de a-i cere ajutorul. Supusa unor umilinte de varul sau, aceasta revine acasa si refuza rolul de femeie intretinuta, propus de varul sau. Dupa ce trece prin mai multe incercari, pleaca spre o ferma unde lucreaza ca mulgatoare si-l intalneste pe Clare care desi o iubeste, nu poate trece peste trecutul sau, izgonind-o chiar in noaptea nuntii… Ecranizarea mea preferata ramane cea din 1998.

Un musical erotic, un film colorat, un cantec trist, o suferinta amara si personaje dulci. Asta si inca mai mult iti ofera excentricul „Moulin Rouge”, filmul in care Ewan McGregor si Nicole Kidman ofera prestatii magnifice! In Parisul sfarsitului de secol XIX, un tanar naiv cu sperante mari, aspira sa devina scriitor. Pana sa se cunoasca pe sine, se instaleaza intr-un cadru boem dupa ce-l cunoaste pe Toulouse-Lautrec (John Leguizamo) cu care planuieste sa puna in scena un spectacol fascinant la Moulin Rouge. Aici este cucerit de Satine, o celebra curteazana a localului si se indragosteste pentru totdeauna de ea. De altfel filmul debuteaza cu monologul aceluiasi Christian, monolog care se stinge treptat prin detalierea resemnata a povestii.

  • Locul al XI lea: The Phantom of the Opera (2004)

Gerard Butler in rolul Fantomei de la Opera. Asta da o surpriza delicata si reusita! Machiajul sau dura patru ore pentru a fi finalizat, dar el nu era singurul care trebuia sa indure un serviciu de durata pentru ca si Patrick Wilson a trebuit sa astepte cateva ore pentru a primi infatisarea unui Raoul imbratranit. Adaptarea musicalului din 1986 a lui Andrew Lloyd, “The Phantom of the Opera” are la baza romanul francez cu acelasi nume de Gaston Leroux. In regia lui Joel Schumacher, cunoastem un geniu muzical, desfigurat ce se ascunde pe culoarele operei din Paris , terorizandu-i pe toti cei care ii incalca teritoriul. Acesta se indragosteste de Christine (Emmy Rossum), o cantareata talentata careia vrea sa-i devina mentor, dar ea este indragostita de noul patron al cladirii, starnind furia Fantomei. Povestea filmului este plasata in anul 1870, desi in piesa principala actiunea este plasata in 1881.

  • Locul al XII lea: Little Dorrit (2008)

O serie foarte bine primita, “Little Dorrit” ne propovaduieste destinul lui Amy Dorrit (Claire Foy), nascuta in inchisoarea datornicilor din Londra. Aceasta isi dedica tot timpul castigarii banilor pentru familie si are grija de tatal sau mult prea mandru sa faca ceva, inchis pentru datoriile stranse. Viata sa se schimba cand fiul angajatoarei sale, Arthur Clennam (Matthew Macfadyen– Pride and Prejudice), intervine in viata sa pentru a-i rezolva problemele financiare si descopera ca legaturile dintre ei sunt mult mai profunde… Adaptata dupa romanul omonim al lui Charles Dickens, mini seria TV are 14 episoade. „Little Dorrit” a castigat sapte premii Emmy, inclusiv categoria „outstanding miniseries”.

“Stardust” este un permis catre aventura, o calatorie in lumea basmelor, in timpurile stravechi. Faptul ca mi-a placut foarte mult, nu mai este secret, dar poate ca veti fi surprinsi cand aflati ca in rolul lui Yvaine fusese distribuita Sarah Michelle Gellar, dar aceasta a renuntat pentru a petrece mai mult timp alaturi de sotul ei. O alegere inteleapta pentru ca draga Claire Danes s-a descurcat ireprosabil. Povestea britanica prinde din mai multe genuri cate ceva si ne ofera putin romantism, o doza infima de comedie si o portie mare de fantastic. Neil Gaiman, autorul romanului ecranizat a imaginat un tinut unde aterizeaza o stea cazatoare in cautarea careia pleaca mai multe persoane. Primul care o gaseste este Tristan (Ben Barnes). Acesta se indragosteste de ea, riscand s-o apere de trei vrajitoare care-i doresc inima. Alte aparitii notabile: Charlie Cox, Michelle Pfeiffer, Sienna Miller, Mark Strong, Jason Flemyng, Rupert Everett, Peter O’Toole, Robert De Niro. Avem si un narator, cel care-si imprumuta vocea fiind Ian McKellen.

  • Locul al XIV lea: Silk (2007)

“Steaming water. Strange trees. Laughing children. Her skin… those eyes. But why should I tell you about it? Why now? Maybe I just need to tell someone about it. And that someone is you.” Un citat lin, sensibil, crancen de matur si ravasitor. “Silk” este un film subapreciat. De ce, nu-mi pot explica. Avem drama romantica lirica imbracata intr-un un vis frumos si trist. Cunoastem experienta tanarului Herve Joncour (Michael Pitt) care paraseste cariera militara pentru a pleca intr-o aventura epica. Ca sa recupereze oua de viermi de matase, isi lasa in urma sotia indragostita (Keira Knightley), desi o iubeste foarte mult. Ajuns in tinuturile asiatice este cucerit de o gheisa fermecatoare care il va pune in dificultate pentru ca datoria este mai mare decat onoarea. „Silk” are la baza romanul italianului Alessandro Baricco si este regizat de maestrul care a stat la conducerea necrutatorului „The Red Violin”, François Girard.

Stiu ca nu este indeosebi un film romantic, dar pana la urma si dragostea a doi copii poate capata prin inocenta ei, conototiile unei idile magic de frumosa, desi scurta. Prin filmul fantastic “Peter Pan” din 2003, J.M.Barrie primeste, daca ma intrebati pe mine, cea mai buna adaptare a scrierii sale. In Londra de acum doua secole, micuta Wendy Darling deapana cu inflacarare extraordinara, povesti nemuritoare fratilor sai. Un spectator neinvitat, asista seara de seara la istorisirile imaginate despre capitanul Hook. Pe neasteptate fratii Darling sunt invitati de Peter Pan, intr-o aventura magica pe Taramul de Nicaieri…Un final alternativ, nefinalizat, a fost turnat pentru a se potrivi sfarsitului din carte: Peter o intalneste pe Wendy adulta si pe fiica acesteia, Jane.

  • Locul al XVI lea: The Young Victoria (2009)

Sarah, Ducesa de York a conceput ideea unui film bazat pe primii ani ai domniei reginei Victoria. Interesul sau pentru Majestate a fost starnita dupa ce s-a casatorit cu printul Andrew si a scris doua carti despre aceasta cu ajutorul unui istoric. Pentru regia filmului King a dorit pe cineva “capabil sa se indeparteze de filmele traditionale produse de BBC” si “sa faca un film de epoca pentru audienta MTV”. A reusit? Nu in mod spectaculos, dar da. Filmul „The Young Victoria” este o drama istorica care pune in centru povestea de dragoste dintre regina si varul ei primar (carismatic si inteligent) printul Albert Coburg. Productia urmareste destinul Victoriei din anul 1836, de la incoronarea sa de la varsta de 18 ani si pana in anul 1840. In rolurile principale evolueaza Emily Blunt, Rupert Friend, Paul Bettany, Miranda Richardson si Jim Broadbent. Ca o curiozitate de culise, rochia purtata de Emily Blunt in momentul primei intalniri cu personajul printului, este o copie a adevaratei rochii purtate de regina cu aceasta ocazie.

  • Locul al XVII lea: Madame Bovary (1991)

In Franta secolului al XIX lea, fiica romantica a unui scutier Emma Rouault (Isabelle Huppert) se casatoreste cu un doctor de provincie Charles Bovary. Pentru a scapa de monotonia casniciei, ea incepe o idila cu un aventurier, proprietarul unor pamanturi (Leon Dupuis). Desi sotul sau o iubeste, aceasta accepta propunerea amantului sau de a fugi impreuna si se indatoreaza la un morar, crezand orbeste in Rodolphe. Filmul urmeaza aproape in detaliu romanul lui Flaubert si include multe dintre scenele faimoase din carte (nunta, balul, opera).

  • Locul al XVIII lea: Cold Mountain (2003)

Castigator al unei statuete Oscar, “ Cold Mountain ” este filmat pe meleagurile mioritice, mai exact “in the Carpathian Mountains in Romania , around the city Brasov or in the canyon of Zarnesti”. Cumuleaza saptesprezece premii si saizeci de nominalizari in portofoliul sau de prezentare. In zilele friguroase ale Razboiului Civil American, un soldat ranit rataceste in drumul sau spre casa catre iubirea sa. In romanul lui Charles Frazier ni se descriu in detaliu criminalii, sclavii si toate ororile lasate in urma de soldatul secatuit de puteri. Fiecare s-a schimbat. Inman nu mai este tanarul nevinovat, cum nici Ada nu si-a pastrat inocenta, luptand sa-si pastreze ferma lasata mostenire. Jude Law si Nicole Kidman sunt superbi!

  • Locul  al XIX lea: The Illusionist (2006)

Viena. Un magician. O femeie. Un tradator si un vanator. “The Illusionist” este filmul de epoca al anului 2006 ce i-a adus in prim plan pe actorii Edward Norton, Paul Giamatti si Jessica Biel sub directia lui Neil Burger. Iluzionistul Eisenheim isi foloseste abilitatile pentru a-si securiza dragostea pentru o femeie care nu este libera. In atmosfera inceputului de secol XX, spectacolele erau manipulare si cunoastere sau talent necunoscut? Desi in mare parte evenimetele sunt fictiune, cateva detalii sunt adevarate experiente ale printului Australiei, fiul Imparatului Franz Josef. Cadavrele lui Rudolf si al amantei sale, baroana the Mary Vetsera, au fost gasite in Mayerling pe 30 ianuarie 1889, lucru cunoscut acum ca „Mayerling Incident”. Acest lucru a fost masluit de familia imperiala, generand multe dispute si controverse.

  • Locul al XX lea: Basil (1998)

Jared Leto, Claire Forlani, Christian Slater si Derek Jacobi sunt protagonistii unei povesti  romantice, deopotriva triste. Drama istorica este bazata pe romanul lui Wilkie Collins publicat in 1852. Un aristocrat singuratic, Basil (Jared Leto) se lupta sa-si multumeasca tatal cu conceptii invechite, un traditionalist care tine mortis sa se respecte clasele sociale. Amenintat cu dezmostenirea daca va cadea prada tentatiilor, Basil este rebel din fire, asa ca nu da crezare amenintarilor tatalui sau. Bunul sau prieten John Mannion (Christian Slater) ii face cunostina cu Julia Sherwin (Claire Forlani), fiica unui vanzator local. Basil se indragosteste orbeste de ea si se casatoreste cu aceasta. Ceea ce nu stie Basil  este ca bunul sau camarad John Mannion, a avut o aventura cu ea si ca relatia celor doi este una planuita de el pentru a gasi o razbunare in relatia distrusa de fratele lui Basil cu cea pe care el o iubea…

  • Locul al XXI lea: The Four Feathers (2002)

Un film mai putin cunoscut al regretatului Heath Ledger, ni-l infatiseaza pe actor in mai multe posturi, insa curajul il insoteste in toate dintre acestea, filmul combinand spiritul de aventura cu dragostea si momentele dramatice. Cu actiunea plasata in timpul expeditiei armatei britanice in Sudam filmul spune povestea unui tanar acuzat de lasitate, dupa ce renunta la serviciul militar imediat ca este anuntat ca va trebui sa ia parte la o actiune unde isi risca viata. Acuzat de camarazii sai ca ii tradeaza si primind reprosuri din partea logodnicei sale pentru dovada de josnicie, el pleaca intr-o calatorie de cunoastere intr-o ultima incercare de a-si redobandi numele si onoarea, acum renegate. Titlul „Four Feathers” este ales ca o aluzie la cele patru pene albe pe care protagonistul le primeste din partea a patru buni prieteni. Fiecare fulg va primi un alt purtator dupa o calatorie ce poarta personajul prin multe incercari. In alte roluri ii intalnim pe Wes Bentley, Djimon Hounsou si Kate Hudson.

  • Locul a XXII lea: Anna and the King (1999)

O alta Anna a epopeei noastre din jurul filmelor de epoca ne-o aduce in atentie pe profesoara Anna Leonowens (Jodie Foster) de care se indragosteste regele Siam din Thailand in perioada anilor 1860. Productia biografica “Anna and the King” este partial fidela scrierii “Anna and the King of Siam”. Cele mai multe cadre au fost furate din peisajul Malayiesiei, filmul primind doua nominalizari la Oscar la categoria “Best Art Direction” si “Best Costume Design”. Guvernul thailandez a interzis filmul pe teritoriu, nemultumit de portretul facut regelui lor si pentru inacuratetea vremurilor infatisate.

  • Locul al XXIII lea: As You Like It (2006)

„As You Like It” este un film adaptat dupa o piesa scrisa de William Shakespeare unde ni se prezinta  povestea lui Rosalind, o domnita care traieste la curtea unchiului sau, ducele Frederik. Greseala de a se indragosti de tanarul Orlando, aduce amenintari cu moartea din partea ducelui si izgonirea de la curtea acestuia. Rosalind gaseste ca salvare deghizarea in baiat pentru a se intalni cu cel pe care-l iubeste. Planul sau ia o alta turnura cand decide sa testeze loialitatea lui Orlando. In 2008 Kevin Kline a fost recompensat cu un premiu pentru performanta sa, actorul devenind primul care a castigat un premiu major in America pentru interpretare intr-un film de inspiratie shakespeariana. Alte aparitii: Bryce Dallas Howard, David Oyelowo, Romola Garai, Adrian Lester, Alfred Molina.

  • Locul al XXIV lea: Original Sin (2001)

Un thriller erotic cu doi protagonisti senzuali: Antonio Banderas si Angelina Jolie. Evenimentele plasate in epoca victoriana, reconstituie actiunea din ‘Mississippi Mermaid’, filmul din 1969 in regia lui François Truffaut. Luis o cunoaste in sfarsit pe Julia, dupa ce relatia lor a fost limitata la corespondente prin scrisrori. Cu cat Luis vrea sa afle mai multe lucruri despre Julia, aceasta devine mai retrasa si mai putin dispusa sa ofere informatii. Cine este si cum a ajuns aici? Intr-o societate unde femeile isi vindeau trupul, e posibil ca Julia sa fie victima, martir sau diavol imbracat in haine elegante? „Original Sin” contine scene explicite de sex, nuditate si nu a fost primit cu urale de critica.

  • Locul al XXV lea: Miss Julie (1999) 

Secolul al XIX-lea, anul 1984, solstitiul de vara. Domnisoara Julie, contesa naiva, fiica proprietarului unui conac, profita de absenta tatalui sau pentru a sarbatori noaptea Sf. Ioan alaturi de servitorii conacului. Jean, valetul conacului nu refuza avansurile facute de stapana sa, desi este logodit cu o servitoare. Noaptea petrecuta unul in compania celuilalt, plina de discutii lungi, ii apropie si decid sa paraseasca tara impreuna. Initial Nicolas Cage si Juliette Binoche ar fi trebuit sa fie protagonistii dramei, insa rolurile au incaput in mainile lui Peter Mullan si Saffron Burrows.

Urmeaza perioada anilor 1811- 1820. Uitati ce am spus mai devreme, pentru ca astea sunt vremurile cand mi-as fi dorit sa traiesc… Sa fiu contemporana cu Jane Austen. 

Vezi si...

32 Comments

  1. Maria 2 octombrie 2012 at 7:36 -  Răspunde

    super selectie Angela, nu ne-ai dezamagit nici de data asta. Anna Karenina este inca o carte care nu a avut nici o ecranizare care sa ma multumeasca pe deplin si nu stiu de ce am impresia ca o sa fiu dezamagita si de ecranizarea din 2013…. ce pretentioasa mai sunt si eu :))), dar cum este una dintre cartile mele preferate, se explica.
    Felicitari pentru articol, o adevarata placere sa-l citesc

    • Angela 2 octombrie 2012 at 9:15 -  Răspunde

      Maira, iti multumesc pentru interesul cu care imi urmaresti calatoria prin filmele de epoca:) Ma bucur ca iti plac si ca nu dezamagesc prin alegerile mele. Recunosc ca cel mai greu imi este sa ma decid la titluri si la asezarea lor intr-un top. Documentarea vine mai usor pentru ca de multe ori vorbesc in baza a ceea ce stiu. Ce nu stiu, caut si incerc sa asez cat mai frumos! Iti multumesc muuult de tot pentru aprecieri! Sper sa fii alaturi de mine pana la ultimul articol dedicat acestor filme

  2. Cosmin 3 octombrie 2012 at 19:13 -  Răspunde

    Exceptionale aceste articole ale tale si foarte originale.Ma uimesc daruirea si talentul cu care scrii aceste articole superbe!Cat despre filmele alese,de asemenea numai cuvinte de lauda.Am vazut doar:Gone with the wind,The piano,Cold Mountain,Moulin Rouge si mi-au placut teribil!
    Astept cu nerabdare urmatorul articol de acest fel,sau de ce nu o leapsa!Felicitari inca o data!

    • Angela 4 octombrie 2012 at 21:49 -  Răspunde

      Cosmin, comentariul tau m-a facut zambesc non stop pret de cateva minute, lucru pentru care iti multumesc foarte mult. Mi-ai dat un impuls incredibil si imi confirmi, ca ceea ce fac, atat cat pot, este bine si place. Atat timp cat primesc un comentariu de acest fel, nu-mi ramane decat sa continui. Nu m-am gandit cand am facut blogul ca voi castiga atatea persoane de partea mea! Iti multumesc! Ma bucur ca iti plac aceste articole 🙂 Am multe idei in capsorul meu, dar timpul nu tine cu mine. Am cateva lepse, asa ca sper sa raspund curand. Te astept si pe tine, asa cum am mai mentionat. Poti sa contribui oricand cu un articol daca doresto. Daca iti plac filmele de epoca, atunci din cele enumerate de tine, ai vazut pe unele din cele mai bune. Te invit sa alegi increzator din celelate titluri! Iti multumesc pentru sustinere:)

  3. ramai treaz 6 octombrie 2012 at 16:14 -  Răspunde

    jumatate din filmele propuse de tine le-am vazut si eu…. cred ca merita sa fie printre ele si Hysteria (2011) .

    • Angela 9 octombrie 2012 at 21:23 -  Răspunde

      astept sa le urmaresti si pe cele din jumatatea cealalta 🙂 „Hysteria” nu a fost mentionata pentru ca nu prea mi-a placut si topul este unul subiectiv. multumesc pentru sugestie oricum 🙂

  4. Razvan 8 octombrie 2012 at 4:33 -  Răspunde

    Trivia: George Reeves, interpretul unuia din fratii Tarleton, este cel mai bine cunoscut pentru rolul sau din serialul Adventures Of Superman, ce a fsot difuzat intre 1951 si 1958. In 1959, se presupune ca Reeves s-a sinucis, desi avea vanatai pe corp, iar in camera sa erau mai multe urme de gloante. Moartea sa ramane unul din cele mai notorii mistere de la Hollywood, iar ancheta a fost studiata in filmul Hollywoodland, cu Adrien Brody si Ben Affleck.

  5. Roxy 8 octombrie 2012 at 21:07 -  Răspunde

    AnzhelaMovies
    ” Movies are like an expensive form of therapy for me.” (Tim Burton)
    Si pentru mine. Mai ales cele de epoca si unele contemporane, park as trai eu acele clipe si ma regasesc in cateva. E ceva minunat ce faci u si chiar ma surprinzi prin alegerile tale.Totul e de bine. Iti doresc spor la treaba si astept de fiecare data sa mai adaugi cate ceva. :*

    • Angela 9 octombrie 2012 at 21:37 -  Răspunde

      Iti multumesc fffff mult! Chiar ma gandeam daca vei observa si articolul asta si observ cu mare bucurie ca m-ai urmarit si ca nu te-am dezamagit! Imi pare bine ca-mi impartasesti pasiunea pentru filme si ca nu-ti sunt indiferente cele de epoca. Ai dreptate. Sunt anumite momente pe care le asociem cu un cantec, cu o vorba… cu un film. Cele frumoase, vor fi si cele care revin cel mai des si de aceea cred ca tanjim sa le regasim. Iti multumesc pentru urari, pentru interes si pentru sustinere 🙂 Sper sa-mi fi alaturi pana la ultimul articol dedicat filmelor de epoca! Multumesc :*

  6. bibliodevafiliala3 13 octombrie 2012 at 17:44 -  Răspunde

    Demult n-am intrat pe blogurile altora, din lipsă de timp. La tine am reînceput să le citesc şi mă bucur că am făcut-o. Sunt câteva filme pe care le-am văzut şi care nu m-au dezamagit. Dintre ele, pentru că nu vreau să vorbesc despre toate. Mi-a plăcut foarte mult The Four Feathers – iar rolul pe care îl face Heath Ledger este unul remarcabil, ca de altfel şi filmul ce prezintă o călătorie iniţiatică a devenirii unui erou în căutarea prietenilor care l-au dezamăgit şi care l-au acuzat de laşitate. Miniseria Little Dorrit este una dintre cele mai bune ecranizări ale lui Dickens.

    • bibliodevafiliala3 14 octombrie 2012 at 11:24 -  Răspunde

      Comentariu anterior s-a terminat cam brusc pentru că a intervenit o situaţie şi l-am postat, chiar dacă, acum văd, are multe greşeli peste care nu m-am uitat. Vroiam să adaug doar că am dat share pentru ca toţi prietenii mei să ajungă să il citească şi a primit un comentariu elogios de la o persoană pe care o apreciz foarte tare. Este ceea ce cred şi eu şi sper, chiar dacă acum nu am atât timp să scriu, că eşti convinsă că eu îţi citesc, mai devreme sau mai târziu, toate articolele pentru că sunt foarte bune. Felicitări!

      • Angela 15 octombrie 2012 at 12:08 -  Răspunde

        Nu-i nicio problema. Am primit si un comentariu ulterior, care sa imi confirme cele spuse de tine. Nu cred ca mai este nevoie sa spun cat de fericita am fost sa-l citesc. 🙂 Presupun ca este o persoana importanta pentru tine si pentru mine a venit ca o surpriza foarte frumoasa. Sincera sa fiu, cand am dat startul blogului nu ma asteptam sa fiu citita. Ulterior nu am crezut ca voi primi si aprecieri. Desi investesc timp si energie, lucru pentru care primesc si reprosuri pentru ca citez „investesti in ceva din care nu castigi nimic” , pentru mine este o adevarata recompensa cand observ cu bucurie ca place ceea ce fac! Stiu ca ma citesti si ma bucur ca te-am castigat ca citior, lucru cu atat mai frumos cu cat maturitatea ta imi da un impuls ffff mare!

        • bibliodevafiliala3 15 octombrie 2012 at 12:12 -  Răspunde

          Cu mulţumirea că suntem citiţi şi apreciaţi mergem mai departe. Iar persoana despre care vorbeam înseamnă mult pentru mine, ai dreptate, iar buna ei părere mi-e şi acum ditnre cele mai preţioase 🙂

    • Angela 15 octombrie 2012 at 11:55 -  Răspunde

      Roxana, chiar ma gandeam la tine zilele trecute:) Fara a face vreun repros, stiam ca erai prezenta constant cu un comentariu si mi-era dor sa-ti citesc parerile tale vizavi de articolele mele. Sa stii ca nu ma supar daca ma si certi candva :))). Stai linisita, inteleg cum e. Si eu mi-am cam neglijat prietenii din blogosfera in ultimul timp… Timp daca avem si intelepciune sa-l oranduim, gasim o reteta care va fi vanata. ” The Four Feathers ” a fost vazut relativ recent. Nu stiam mai nimic despre film pentru ca l-am prins la tv intr-o zi de concediu, pe la 1 dimineata si nu mai m-a lasat sa ma culc pana nu l-am terminat. Intr-adevar face un rol bun. Pacat ca nu prea e cunoscut…. „Little Dorrit” este urmarita din nou acum pentru ca mi-am dat seama ca imi este tare draga. Cred ca o sa reaiu multe dintre ele. Multumesc din nou pentru aprecieri si interesul aratat. Inseamna mult pentru mine!

      • bibliodevafiliala3 15 octombrie 2012 at 13:01 -  Răspunde

        Eu sunt fan Dickens, deşi n-am scris încă despre nici o carte de-a lui pe blog. Cred că este mai dificil de lecturat, chiar dacă mie îmi place foarte mult cum scrie. Little Dorrit a fost una dintre preferatele mele, aşa că m-am bucurat s-o văd atât de bine ecranizată. Am văzut că Maria Ritiu (este persoana specială despre care ţi-am vorbit mai sus) a postat un comentariu, aşa că vezi, am spus numai adevărul 🙂 Vroiam să scriu şi despre As You Like it (2006). Cu toate că îmi place foarte mult piesa nu mi-a plăcut ecranizarea aceasta. Cred că localizarea piesei în Japonia a fost cam prea modernist pentru mine. Se poate că sunt eu puţin mai conservatoare, dar cel mai mult mi-a plăcut ecranizarea realizată de BBC parcă în 1978. Având-o în rolul Rosalindei pe Helen Miren.

  7. Ritiu Maria 13 octombrie 2012 at 18:18 -  Răspunde

    Sunt impresionata si mie imi plac cartile si filmele in care este redata atmosfera de epoca. Am, lecturat cu placere articolul tau si-ti multumesc pentru selectia facuta. Am vazut si eu o parte din filmele la care te referi si ai dreptate, unii dintre noi putem sa ne regasim in epocile trecute, in unii din eroii prezentati si uite asa reusim sa ne mai deconectam un pic din cotidian.
    Un sfarsit bun de saptamana si succes in continuare si multa sanatate.

    • Angela 15 octombrie 2012 at 12:02 -  Răspunde

      Maria, sunt incantata de cunostina! Ma bucura foarte mult aprecierile tale, mai cu seama cand constat ca articolul, de fapt ideea din spatele articolului culege atatea cuvinete frumoase. Iti marturisesc ca desi in spatele acestei postari este multa munca, facuta printre randuri unde lucrez, mi-a facut o placere neaspusa sa le asez, sa le aranjez si la final sa vad rezultatul final. Vor mai urma alte cinci parti care sa le completeze pe celalte trei (alaturi de asta, mai sunt alte doua articole dedicate filmelor de epoca); mie chiar mi-ar fi placut sa traiesc alte vremuri. cred ca oamenii apreciau altfel lucrurile…. iti multumesc pentru urare! te astept oricand sa revii:)

  8. offshore banking 16 octombrie 2012 at 5:19 -  Răspunde

    “Filmul incearca sa surprinda prin ritm ultimele momente ale unei persoane inaintea mortii. Undeva candva in vest este din primul moment pana la final un dans al mortii. Toate personajele din film, cu exceptia personajului Claudiei Cardinale, sunt constiente ca la sfarsitul povestii nu vor mai fi in viata” Sergio Leone.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *