„Our world is changing. The mass extinction we feared… Has already begun. And we are the cause. We are the infection.”
Regizor: Michael Dougherty
Actori: Kyle Chandler, Vera Farmiga, Millie Bobby Brown, Ken Watanabe, Ziyi Zhang, Bradley Whitford, Sally Hawkins, Charles Dance, Aisha Hinds
Gen: Actiune, SF
Premii: niciun premiu, nicio nominalizare (la data publicarii)
Tara: SUA
Durata: 128 minute
La cinci ani de cand o intalneam prima oara pe Gojira, vedem ce s-a intamplat cu omenirea de cand a aflat ca monstri sunt reali. „Godzilla II: King of the Monsters” este sequel-ul direct al productiei cu acelasi nume din 2014 si intra in franciza principala dedicata MonsterVerse. Filmul pare o reciclare a primei idei, pentru ca omenirea se bazeaza din nou pe Godzilla pentru a invinge un monstru mai impunator si distrugator, doar ca de data asta mai aflam detalii despre origini si infrunarile nu se fac singure.
Titanii, asa cum au fost numiti monstri descoperiti si care stau in hibernare, sunt subiect de discutie pe tot globul, guvernele incercand sa gaseasca o solutie la problemele pe care le prezinta. Agentia Monarch, infiintata cu membri primei parti, face eforturi pentru ca omenirea sa inteleaga ce reprezinta aceste aparitii, incercand sa isi dea seama daca au nevoie de ei sau nu (vezi „Jurassic World: The Fallen Kingdom„). In rolurile principale urmarim un cuplu distantat de moartea unui copil si care imparte ideologii diferite privind salvarea omenirii. Vera Farmiga si Kyke Chandler interpretareaza cei doi casatoriti, parintii deja cuoscutei Millie Bobby Brown (Eleven din extraordinarul „Stranger Things”).
Departe de a fi un film fara defecte, Godzilla II are niste efecte specialela superlativ, care te sperie si care te emotioneaza, daca esti un individ care stie sa recunoasca munca din spatela acelor realizari vizuale. Si nu este neaparat vorba despre calitate, cat despre dimensiunea lor. De asemenea, scenele de actiune si coloana sonora sunt alte detalii care contribuie la aprecierile care se impun pentru un film in care se vede cu usurinta ca s-a investit. Povestea asubtire, usor diluata, ar mai fi un punct negativ. Doar ca inca s-a gasit loc de mitologii noi, de batalii care sa cutremure – la propriu – sala de cinema, iar asta inseamna ca nici noi nu ne vom plictisi prea curand de ce ni se livreaza.
Succesul primei parti din resuscitarea francizei a fost un succes si am incredere ca va fi asa si pentru cea de-a treia parte, care a construit deja terenul pentru infruntarea cu Kong (vazut in Skull Island, aici doar mentionat), de anul viitor. Precaut in infatisarea luptelor dintre monstri (fantastice imagini cu orasele care par de miniatura in comparatie cu maretia Titanilor), regirozul inca gaseste momente bune sa mai arate din dramele oamenilor (uneori inutile si exagerate). Asta fara sa neglijeze dezvoltarea adevaratului star al filmului, Godzilla.
Abordarea este una creativa, iar noile aparitii (Mothra senzationala, cu un design fluorescent), ca de altfel si noii villani ai povestii – supranaturali sau umani – au propriile interese. Intreaga expozitie pare sa nu mai conteze cand ajungem in actul final – imagine curata cu o paleta de culori inchise – care ne pune in fata unor momente ce fac cinste productiilor din acelasi univers (deosebit cadrul cu Rodan care se vede pe un vulcan arzand, iar in fata se vede o cruce, ca o premonitie biblica).
Cu un efort notabil in creionarea Titanilor, cu un CGI exceptional, „Godzilla: King of Monsters” reueste sa fie o productie fara hoas, desi este un disaster movie cu tot ce inseamna zgomote si fuga pentru supravietuire. Asa ca, de fiecare data cand vei crede ca ai gasit scena(ele) la care sa comentezi, mai bine relaxeaza-te si bucura-te de spectacol, ca doar privesti un blockbuster cu tot ce inseamna aceasta definite.
Filmul are premiera pe 31 mai si este distribuit de Vertical Entertainment.
Vizionare traler:
Vezi si...
Leave a reply Cancel
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
1 Comment
Blogosfera cinefilă: 27 mai - 2 iunie 2019 - Cinefilia