CineCronici

You Only Live Once (2011)

Zindagi_Na_Milegi_Dobara_1408710967_2011“There is a thing that still hasn’t come on my lips, it only peeks through my eyes. It is asking for words, sometimes from you and sometimes from me, so that it can wear those words and come on the lips, so that it can be embraced by words. But this thing, is only a feeling … it’s like fragrance floating in the air, fragrance without a voice. ”

  • Regizor: Zoya Akhtar
  • Actori: Katrina KaifHrithik RoshanNaseeruddin Shah, Farhan Akhtar, Abhay Deol
  • Gen: Aventura, Comedie, Drama
  • Premii: 17 premii, 16 nominalizari
  • Tara: India
  • Durata: 155 minute

Zindagi Na Milegi Dobara” (“You Only Live Once”/“Viata nu iti ofera a doua sansa”) este un road movie elegant, sic, energic si plin de umor. O comedie coming of age din noul curent cinematografic de la Bollywood care isi propune sa fie si sensibila, mizand pe calatoria a trei prieteni doar pentru a dezvalui pe parcurs handicapurile, temerile, greselile si regretele acestora. Nu se face abuz de rememorari si atunci cand se insereaza astfel de momente, se face doar pentru clarificarea prezentului. Coregrafiile tipice Bollywood apar doar spre final si acolo adaptarea este facuta in loc de concluzie. Se insista mai mult pe reinterpretari latino (flamenco) si muzica rareori intrerupta de versuri melancolice, se integreaza bine in contextul cand dramatic, cand energic, cand amuzant

zindagi-na-milegi-dobara-495186l-imagine

Cei trei actori principali sunt dirijati in munca de echipa pentru redefinirea conceptului de prietenie de o femeie- Zoya Akhtar. Si se distinge usurel migala detaliilor si replicile finute chiar si atunci cand vorbim despre un umor mai grosolan bine dozat. Eforturile regizorului-scenarist sunt rasplatite cu rezultate pozitive la capitolul poveste si intereptare, capacitatea sa de a face din banalul personajelor ceva modern pentru publicul adult si pretentios, inseamna mult. Bifand mai multe genuri din catalogul cinematografiei- comedie, aventura, drama, romantic- filmul prinde intr-un amestec echilibrat, pe parcursul a mai bine de doua ore, o paleta larga de experiente pe care audienta le testeaza. Din intregul colaj publicul castiga detasat, distrandu-se si meditand uneori cu seriozitatea (infima) la prioritati. Subploturile nu sunt originale si nici extraordinare. Dar cumva tipicul personajelor face mai usor asimilabil dezavantajul de a fi comun.

zindagi-na-milegi-dobara-282148l-imagine

O simbioza moderna marca Bollywood intre “Without a Paddle” (pactul; sigur as gasi un exemplu mai concludent daca ma gandesc mai bine), “The Hangover” (drumetia burlacilor, o versiune mai galanta) si “Sweet November” (fortez cu barbatul care trebuie sa renunte la telefon pentru liniste). Cam asa as rezuma “You Only Live Once” la prima vizionare. Ce urmarim? O excursie organizata de trei buni prieteni indepartati, din India. Acestia cutreiera Spania, in trei destinatii alese de fiecare la care toti trebuia sa ia parte. Doar cel care a ales locatia stie ce ii va astepta acolo si, viitorul mire (Abhay Deol), imaturul (Farhan Akhtar) si seriosul (Hrithik Roshan, carismatica prezenta) trebuie sa invete sa-si rezolve problemele actuale si sa inchida conflictele mai vechi dintre ei. Cu ocazia umbletului celor trei asistam la scufundari (superbe fluorescentele surprinse), sarituri cu parasuta, batai cu rosii si o cursa cu…. Va las pe voi sa aflati. 

Zindagi_Na_Milegi_Dobara_1328085020_1_2011

Singura reclamatie pe care o pot aduce, nemotivata poate, ar fi durata. Nu ca m-as fi plictisit. Dar uneori ti se lasa impresia ca se amana punctele evenimentelor pentru a fi santajat cu mai multe peisaje si parca totul devine un spot de reclama pentru tara vizitata. Dar sunt putine cadrele astea si nu supara prea mult.

Mai putin o dilema de executie tehnica si mai mult o multumire orientata catre modul cum m-am simtit urmarind povestea celor trei eroi, nu ezit sa insist cu recomandarea pentru vizionare. Poate si pentru a nega strategia prezenta a comediilor moderne care se incapataneaza sa fie usturatoare, iar aici ni se confirma sentimentul de speranta, veselia fiind ca un tratament pentru cotidianul prezent. O munca buna de camera, un scenariu frumos cu calatorii si turisti curiosi. Un romcom de moda veche care nu se chinuie prea mult sa reinventeze stereotipuri pentru ca daca in aparenta este amuzant, descoperi pe parcurs seriozitatea filosofiilor promovate.

Filmul intra in cinematografe din 29 august si este distribuit de BML Movie Entertainment caruia ii multumesc pentru invitatie si Cinema City pentru gazduire.

Rating autor: nota 8.5

Vizionare trailer:

[youtube=http://youtu.be/NYlC27F_e1Q]

Loading...

Vezi si...

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Concurs

CineAmator pe Facebook

Primește articolele pe mail