CineCronici, Comedie

Mortdecai (2015)

mortdecai poster„I am Lord Charlie Mortdecai, respected by all who know me, slightly. I am an art dealer, an aficionado. My wife, Johanna, my only true love. Jock is my man servant and handles all of our most pressing affairs. I am also on the verge of bankruptcy and therefore, we need a fiendishly clever plan to secure our reward.”

  • Regizor:  +David Koepp
  • Actori: Johnny Depp, Gwyneth Paltrow, Ewan McGregor, Ewan McGregor, Guy Burnet, Jeff Goldblum
  • Gen: Comedie
  • Premii: niciun premiu, nicio nominalizare
  • Tara:  SUA
  • Durata: 106 minute

Mereu am formulat diverse recomandari pentru a convinge ca umorul britanic este cu atat mai bun, cu cat este mai nesarat. La „Mortdecai” lucrurile functioneaza invers: cu cat se exagereaza mai mult, cu atat filmul devine o gluma si mai proasta. Si culmea ar fi tocmai ca neseriozitatea care pana atunci functiona, pune productia intr-o pana rusinoasa de idei, nefericind distributia care, depasita uneori, incearca sa recupereze cu un sarcasm umil, putinele note bune din catalogul de haos si clisee. Multumesc totusi pentru faptul ca mi-a reamintit de uimitorul „Goya’s Ghosts”.

MO_D04_00917.NEF

Pe David Koepp il cunosc inca de cand indraznea sa faca din scenariile apocaliptice o frenezie actuala, aruncand pentru prima oara lumea in bezna cu „The Trigger Effect”/ „Efect de recul” (inca bun). Continua sigur cu Bacon in „Stir of Echos” si se mai remarca ulterior cu prima colaborare cu Depp in „Secret Window”. La vremea aceea Depp inca era un interes si stia ce face. Acum este un interes care se maimutareste (problema ar fi ca o face la fel) si cel mai grav este ca nu-si da seama cat de josnic a decazut. Poate singurul care mai salveaza situatia din „Mortdecai” ar fi Paul Bettany. Insa pus fata in fata cu cel din urma, bruma de rigoare paleste. Si spun asta cu cea mai mare parere de rau, ingrozita de irosirea unor talente, la care il adaug si pe scotianul McGregor, care era candva impresionant in mai mult filme decat pot enumera.

IMG_3978.CR2

Mortdecai (Johnny Depp), dealer si cunoscator de arta, cocheteaza cu faradelegile. Pentru ca, asa cum ii sta bine unui comerciant de picturi, lumea in care te invarti, trebuie sa fie una cu bani. Si cum banii se castiga greu, de ce nu ai alege calea cea mai simpla? Mai ales cand sotia invata cu lux, incepe sa ameninte ca te paraseste, pe masura ce executorii isi fac simtita prezenta. O crima in lumea artei obliga un agent MI5 (Ewan McGregor) sa ii ceara ajutorul, insa conditiile se dovedesc la fel de complicate cum este si gasirea vinovatului. Sau descurcarea itelor care au incurcat povestea care au declansat furtul si crima initial.

Mortdecai-2015-Stills

Mortdecai si-a lasat mustata, se subintelege mostenire de familie. Toata lumea o remarca, toti fac haz de infatisarea ei si toti o gasesc respingatoare. Totul devine agasant cand scenele sunt repetitive. Pana spre final filmul se transforma intr-un pamflet, un misto prea prost pentru a fi si remarcat altfel decat prin parti negative. Si probleme deriva din mai multe parti: personaje obositoare, scene previzibile, montaj grabit, regia care nu -si stabileste prioritatile, actorii depasiti de ridicolul secventelor. O catastrofa care necinsteste o distributie de clasa, irosita.

Vizionare trailer:

"I am Lord Charlie Mortdecai, respected by all who know me, slightly. I am an art dealer, an aficionado. My wife, Johanna, my only true love. Jock is my man servant and handles all of our most pressing affairs. I am also on the verge of bankruptcy and therefore, we need a fiendishly clever plan to secure our reward.” Regizor:  +David Koepp Actori: Johnny Depp, Gwyneth Paltrow, Ewan McGregor, Ewan McGregor, Guy Burnet, Jeff Goldblum Gen: Comedie Premii: niciun premiu, nicio nominalizare Tara:  SUA Durata: 106 minute Mereu am formulat diverse recomandari pentru a convinge ca umorul britanic este cu atat mai bun, cu cat este mai nesarat. La "Mortdecai" lucrurile functioneaza invers: cu cat se exagereaza mai mult, cu atat filmul devine o gluma si mai proasta. Si culmea ar fi tocmai ca neseriozitatea care pana atunci functiona, pune productia intr-o pana rusinoasa de idei, nefericind distributia care, depasita uneori, incearca sa recupereze cu un sarcasm umil, putinele note bune din catalogul de haos si clisee. Multumesc totusi pentru faptul ca mi-a reamintit de uimitorul "Goya's Ghosts". Pe David Koepp il cunosc inca de cand indraznea sa faca din scenariile apocaliptice o frenezie actuala, aruncand pentru prima oara lumea in bezna cu "The Trigger Effect"/ "Efect de recul" (inca bun). Continua sigur cu Bacon in "Stir of Echos" si se mai remarca ulterior cu prima colaborare cu Depp in "Secret Window". La vremea aceea Depp inca era un interes si stia ce face. Acum este un interes care se maimutareste (problema ar fi ca o face la fel) si cel mai grav este ca nu-si da seama cat de josnic a decazut. Poate singurul care mai salveaza situatia din "Mortdecai" ar fi Paul Bettany. Insa pus fata in fata cu cel din urma, bruma de rigoare paleste. Si spun asta cu cea mai mare parere de rau, ingrozita de irosirea unor talente, la care il adaug si pe scotianul McGregor, care era candva impresionant in mai mult filme decat pot enumera. Mortdecai (Johnny Depp), dealer si cunoscator de arta, cocheteaza cu faradelegile. Pentru ca, asa cum ii sta bine unui comerciant de picturi, lumea in care te invarti, trebuie sa fie una cu bani. Si cum banii se castiga greu, de ce nu ai alege calea cea mai simpla? Mai ales cand sotia invata cu lux, incepe sa ameninte ca te paraseste, pe masura ce executorii isi fac simtita prezenta. O crima in lumea artei obliga un agent MI5 (Ewan McGregor) sa ii ceara ajutorul, insa conditiile se dovedesc la fel de complicate cum este si gasirea vinovatului. Sau descurcarea itelor care au incurcat povestea care au declansat furtul si crima initial. Mortdecai si-a lasat mustata, se subintelege mostenire de familie. Toata lumea o remarca, toti fac haz de infatisarea ei si toti o gasesc respingatoare. Totul devine agasant cand scenele sunt repetitive. Pana spre final filmul se transforma intr-un pamflet, un misto prea prost pentru a fi si remarcat altfel decat prin parti negative. Si probleme deriva din mai multe parti: personaje obositoare, scene previzibile, montaj grabit, regia care nu -si…
nota - 40%

40%

Nota

Nota utilizatorilor: 2.22 ( 4 utilizatori)
40

Vezi si...

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.