Televiziune

Valar Morghulis: „Urzeala Tronurilor” – Cronica premierei sezonului patru

Game-of-Thrones-Season-4-Poster-650x963

„Every day I was a prisoner I plotted my escape. Everyday. I murdered people so I could be here with you.”

Prin amabilitatea HBO Romania, vineri, 3 aprilie, am luat parte la un eveniment special.

Am urmarit in exclusivitate la cinema primul episod al sezonului patru al dramei fantastice de televiziune „Game of Thrones”- „Urzeala Tronurilor„, cu trei zile inainte de premiera mondiala si va prezint mai jos cateva impresii.

Cu zece luni in urma paraseam Westeros si asistam la unul dintre cele mai crunte masacre surprinse intr-un show de televiziune. Moartea unor personaje importante pentru plotul serialului, destramarea unor aliante sau faurirea altora, schimbarea insemnatatii unor personaje. Asa se termina sezonul trei.

Cu sentimentul de neputinta intins pe de-a lungul a unei perioade indelungate, incerci sa iti dai seama la ce sa te astepti pana la debutul noului sezon si de fiecare data serialul a reusit sa te surprinda. Te obliga sa pui pauza la unele cadre sau sa reiei vizionarea altora. Cu puternicul aspect de fantastic si medieval, serialul a avut grija de fiecare data sa contureze aspecte tendentioase, dezvoltarea personajelor ramand si de data aceasta curiozitatea principala.

post-39012-Game-of-Thrones-season-4-meme-Amh9

Desigur, vei observa la debutul sezonului patru ca genericul a suferit modificari, la fel cum se intampla cu fiecare intro al episodului, locatii noi fiind adaugate pe harta. Esentiale pentru cei care au citit cartile, dar inca nedefinite de publicul care testeaza pentru prima oara anumite intalniri cu unele personaje. Scenaristii vor avea grija ca noile chipuri introduse sa isi revendice antipatia sau simpatia, in scurt timp. Noii protagonistii isi fac scopul cunoscut inca de la inceput, iar altele sperie prin postura si discursul motivational, rostit dintr-o perspectiva mai putin morala.

344d9509eaf53aa8306b7ba48536afc0533c53ac3282e

Punctul central al primului episod este numit chiar in titlul acestuia „Two Swords” (dar cu ceva mai multe rezerve ca scena in care Sansa o vedea pe Hearteater). Cele doua spade sunt aduse in atentia spectatorului la inceputul si la sfarsitul episodului, fiecare dintre acestea definind cu siguranta actiunile viitoare ale persoanajelor. Intr-una dintre ocazii, arma este faurita chiar sub ochii audientei, conversatia care urmeaza, pozitionand cei doi interlocutori in posturi concrete. O sa remarc din nou distanta pe care scenaristii tind sa o puna fata de anumite personaje, avand grija ca unele dintre actiunile acestora sa stabileasca modul in care tu vei relationa si empatiza cu ei. Si aici ma refer mai mult la Printul Oberyn din casa Martell. Cred ca o sa fie un personaj dual, dar care va sti sa jongleze deschis pentru ceea ce vrea.

Urzeala tronurilor IV (14)

Dupa macelul de la Nunta Rosie din Riverlands, Lannisterii isi mentin pozitia si nu slabesc Tronul de Fier. Regelui, Joffrey Baratheon (Jack Gleeson, la fel de dedicat personajului) ii este amintita vulnerabilitatea pe care o are, dar acesta este mult prea preocupat sa stabileasca termenii relatiei cu Jaime Lannister (Nikolaj Coster-Waldau, cu o noua infatisare). Jaime are de altfel doua conversatii interesante cu Cersei Lannister si Brienne, ocazie cu care vom vedea exact si ce efect au avut experientele de dupa capturare asupra acestuia.

Urzeala tronurilor IV (11)

Cu totii asteptam ca cei din casa Stark si Daenerys (unul dintre personajele mele preferate alaturi de Jon Snow, Tyron si Targaryen), reprezentanta de drept a tronului din casa Targaryen, sa isi revendice drepturile prin judecati sau orice alte mijloace. Daenerys face o remarca importanta in drumul sau catre cel mai mare oras de sclavi. Cu siguranta pentru a strange exact ce are nevoie pentru a face ce va fi necesar la popasul planificat. Cu cele doua aparitii in episod, Daenerys clarifica faptul ca nu umbla orbeste si ca este mai constienta ca oricand de misiunea sa si de lucrurile pe care este dispusa sa le testeze pentru a-si atinge scopul.

New-Game-of-Thrones-Season-4-Footage

In nord, la Rondul de Noapte vom vedea exact ce s-a intamplat cu Jon Snow. Ultima oara il vedeam prabusindu-se dupa ce fusese strapuns de sagetile trimise de Ygritte. Veti asista la cateva confruntari verbale cel putin determinante pentru ce va urma. Tyrion este cu siguranta cel mai etic personaj. Urmarit in relatia sa cu Sansa si mai apoi cu Shae, Tyrion este pur si simplu fantastic.

Cu promisiunea unui debut radical care isi stabileste prioritatile pentru urmatoarele noua capitole, „Game of Thrones” deschide sezonul patru cu cateva introduceri pertinente, marca a aceluiasi stil, fara a dezamagi.

Luni, 7 aprilie, la doar câteva ore după premiera din Statele Unite, primul episod al celui de-al patrulea sezon al serialului „Urzeala tronurilor” va fi difuzat în premieră la HBO. 

Vezi si...

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

CineAmator pe Facebook

Primește articolele pe mail